Aalto-yliopisto Juniorin yhteistaideteos Pölyttäjän paratiisi rakentuu Maailma kylässä -festivaalilla

Aalto-yliopisto Junior tekee yhteistyötä Maailma kylässä festivaalin kanssa. Juniorin työpajassa toteutetaan tekstiilijätteestä yhteistaideteos 29.5.2022.
Ihmisiä kuuntelemassa konserttia ulkona. Aurinko laskee
Kuva: Tanja Ryhänen / Maailma kylässä fesstivaali

Toukokuun viimeisellä viikolla järjestettävä Maailma kylässä -festivaali täydentää ohjelmistoaan kotimaisilla keikoilla, taideohjelmalla, elokuvilla sekä näytteilleasettajien Mahdollisuuksien torilla. Ilmaistapahtuman ohjelmaa järjestetään tänä vuonna poikkeuksellisesti monessa eri paikassa Helsingissä: Allas Sea Poolilla, Kauppatorilla, Tiivistämössä, Temppeliaukion kirkossa sekä Kino Reginassa. Osa ohjelmasta toteutetaan virtuaalisesti verkossa.

Lähikuva käsistä, jotka kiinnittävät kankaasta tehtyjä kukkia kanaverkkoon
Kuva: Olli Silvennoinen / Aalto Junior

Allas Sea Poolilla voi keikkojen lisäksi osallistua Pölyttäjän paratiisi -taideteoksen toteuttamiseen. Aalto-yliopisto Juniorin non-stop-työpajassa valmistetaan tekstiilijätteestä kävijöiden yhteinen niitty ja puhutaan pölyttäjien sekä niittyjen tärkeydestä. Teoksen keskeisiä teemoja on vaatteiden elinkaari ja luontokato. Työpaja soveltuu kaikenikäisille festivaalikävijöille.

Teoksessa käytettävä tekstiilijäte on saatu Kierrätyskeskuksesta.

Tervetuloa osallistumaan teokseen sunnuntaina 29.5. Allas Sea Poolille!

Lisätiedot:
Greta Salonen ([email protected])
Aalto-yliopisto Junior, tapahtuma- ja viestintäkoordinaattori

Skanskan kehitysjohtaja Jan Elfving esiintyy Rakennustekniikan päivässä 2024
Yhteistyö Julkaistu:

Rakennustekniikka kutsuu yrityksiä mukaan tulevaisuuden kehitystyöhön

Jo keväiseksi perinteeksi muodostunut rakennustekniikan laitoksen järjestämä sidosryhmätapahtuma Rakennustekniikan päivä pidettiin 25.4.2024 Dipolissa Otaniemessä.
Three female students studying

Hae siemenrahoitusta Aallon, KU Leuvenin ja Helsingin yliopiston yhteisille tutkimusprojekteille

Aalto-yliopisto, KU Leuven (Belgia) ja Helsingin yliopisto avaavat tutkimusyhteistyön käynnistämistä tukevan siemenrahoitushaun. Rahoitushaku on käynnissä 10. syyskuuta 2024 asti.
Lahjoitus Kierrätyskeskuksen Boksi-lahjoituspisteeseen
Kampus Julkaistu:

Kierrätyskeskuksen Boksi-lahjoituspiste nyt A Blocissa

Boksi sijaitsee kauppakeskus A Blocin 1. kerroksessa R-kioskia vastapäätä ja on käytettävissä keskuksen aukioloaikojen mukaisesti.
Kestävä digitaalinen arki Turussa, banneri: Minna Vigren.
Mediatiedotteet Julkaistu:

Aikamatka vuoteen 2050 – kestävän digitaalisen arjen teemaviikko levittäytyy Turkuun toukokuun lopussa

Kestävä digitaalinen arki -teemaviikolla 25.5.–2.6. Turussa pohditaan, minkälaista kestävä digitaalinen arki on, miten sitä voisi edistää ja kuvitellaan myös, miltä tulevaisuuden kestävä digitaalinen arki näyttäisi.