Juhlavuosinäyttely luo katsauksen opiskelijoiden vaikuttaviin tekoihin kautta vuosikymmenten

'Luovuus itse teossa: opiskelijaelämän henki' -näyttely on nähtävissä verkkonäyttelynä.
Creativity in Action exhibition graphics by Emery Norton
Kuvitus: Emery Norton

Osaksi Aalto 10 -juhlavuotta luotu näyttely, 'Luovuus itse teossa: opiskelijaelämän henki', tuo päivänvaloon yhdessä tekemisen ja opiskelijahengen voimin tehtyjä saavutuksia vuosien varrelta.

Näyttely esittelee aikajanan tapahtumista, jolloin opiskelijat ovat saaneet aikaan positiivisia muutoksia yhteiskunnan haasteisiin. Näyttely koostuu Aalto-finnan valokuva-arkiston materiaaleista, jotka ilmentävät opiskelijahengen ja -kulttuurin voiman ja vievät katsojansa menneiden aikojen yliopistoon.

Näyttely yhdistää menneet saavutukset väläyksiin opiskelijayhteisön tunnelmista haastavien aikojen keskellä.

Bilge Hasdemir ja Edel O’Reilly, Aalto-kuraattorit

Valokuvakokoelman lisäksi näyttelyyn kuuluu virtuaalinen kierros Otaniemen kampuksesta Ikiteekkari Krister Ahlströmin opastamana. Hän ollut läheisesti mukana näyttelyn kokoamisessaAhlström nostaa uudella tavalla esille opiskelijoiden vaikutuksen paitsi yliopiston yhteishengen luomisessa myös ympäröivän yhteiskunnan kehityksessä kuluneiden vuosien aikana.

Näyttelyn ovat kuratoineet Bilge Hasdemir ja Edel O’Reilly tiiviissä yhteistyössä Aalto-yliopiston eri korkeakoulujen opiskelijoiden, alumnien, tiimien ja osastojen kanssa.

Näyttely oli esillä 28.8.–15.10. Dipolin galleriassa ja katsottavissa nyt verkossa osoitteessa aalto.fi/actionx.

Neljä iloista henkilöä juo kahvia ulkona ja heiluttaa kameralle.j
Kampus, Yliopisto Julkaistu:

Kahvia kiltahuoneella ja chattia Telegramissa – Pienet teot voivat auttaa psykologisesti turvallisen ilmapiirin luomisessa

Psykologisen turvallisuuden luominen ei ole pelkästään hyödyllistä – se on elintärkeää.
KKJ Kauppa Otaniemi sisäänkäynti
Kampus Julkaistu:

Uusi aasialainen ruokakauppa, KKJ Kauppa Otaniemi, nyt avattu kauppakeskus A Blocissa

A Blocin ostostarjonta on parantunut KKJ Kauppa Otaniemen avajaisten myötä. Tämä on uusi määränpääsi kaikille aasialaisille tuotteille!
palkalaskija
Yliopisto Julkaistu:

Nokian Renkaat lahjoittaa 200 000 euroa Kauppakorkeakoululle

Lahjoitus on kohdennettu käytettäväksi Nokian Renkaiden ja Jukka Moision stipendeinä ulkomaisiin vaihto-ohjelmiin lähteville maisteriopiskelijoille.
Liituraitapukuinen mies seisoo betoniseinän edessä kädet taskuissa
Yliopisto Julkaistu:

Vesa Kemppainen: ”Työelämässä tärkeä ominaisuus on mielenkiinto uusia asioita kohtaan”

Alumnitarina: Fiskars Groupin Art Director Vesa Kemppainen pitää tärkeänä työelämätaitona luovuutta ja kykyä luovaan päätöksentekoon. Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun alumnilla on tapana sanoa uusille asioille mieluummin kyllä kuin ei.