Avoimet työpaikat

Tutkimusapulainen (diplomityöntekijä), metallinanoklustereihin perustuvat kuvantamisaineet

Aalto-yliopistossa tiede ja taide kohtaavat tekniikan ja talouden. Rakennamme kestävää tulevaisuutta tekemällä tutkimuksen läpimurtoja tieteenaloillamme ja niiden välillä, käynnistämällä huomisen muutoksentekijöitä ja luomalla uusia ratkaisuja suuriin globaaleihin haasteisiin. Yhteisömme koostuu 13 000 opiskelijasta, 400 professorista ja lähes 4 500 muusta tiedekunnasta ja henkilökunnasta, jotka työskentelevät dynaamisella kampuksellamme Espoossa. Monimuotoisuus on osa sitä, keitä olemme, ja työskentelemme aktiivisesti varmistaaksemme yhteisömme monimuotoisuuden ja inklusiivisuuden. Siksi kannustamme lämpimästi päteviä ehdokkaita kaikista taustoista liittymään yhteisöömme.

Teknillisen fysiikan laitoksella uraauurtava fysikaalisten tieteiden tutkimuksemme luo tärkeitä teollisia sovelluksia, joilla on suuri teknologinen potentiaali. Tutkimuksemme keskittyy materiaalifysiikkaan, kvanttiteknologiaan, pehmeään ja elävään aineeseen sekä kehittyneisiin energiaratkaisuihin. Aiheet ulottuvat perustutkimuksesta tärkeisiin sovelluksiin. Koulutamme tulevia sukupolvia tutkimuksen ja kehityksen ammattilaisia, data-asiantuntijoita, teknologia-asiantuntijoita, keksijöitä ja tutkijoita teollisuudelle ja yhteiskunnalle.

Aalto-yliopiston Teknillisen fysiikan laitoksen Molecular Materials -tutkimusryhmässä on avoinna tutkimusapulaisen (diplomityöntekijän) paikka biolääketieteelliseen kuvantamiseen sovellettavien jalometallinanoklustereihin (NC) perustuvien magneettisten materiaalien parissa. Tämä tehtävä edellyttää soveltuvaa kemian, materiaalitieteen tai nanoteknologian opintotaustaa.

Tutkimuksemme keskittyy ultrapienten metallinanoklustereiden synteesiin ja pinnan muokkauksiin, joita käytetään kehittyneitä biolääkkeitä varten. Tässä projektissa kehitämme uusia metallisia nanoklustereita, joilla on sekä optoelektronisia että magneettisia ominaisuuksia. Nanoklusterit, jotka on syntetisoitu tietyillä räätälöidyillä optisilla ominaisuuksilla, aktivoituvat altistumalla tietyille valon aallonpituuksille. Tämä projekti tarjoaa ainutlaatuisen mahdollisuuden taitavalle, omistautuneelle ja ahkeralle maisteriopiskelijalle työskennellä ultrapienten metallinanoklusterien kanssa. Työtä ohjaa alan kansainvälisesti tunnustettu asiantuntija.

Roolisi ja tavoitteesi

Etsimme maisteriopiskelijaa työskentelemään kanssamme nanoklusterisynteesissä, karakterisointien parissa sekä biolääketieteellisen kuvantamisen sovelluksissa.

Verkostosi ja tiimisi

Tutkimusapulainen sijoittuu Aalto-yliopiston Teknillisen fysiikan laitokselle, jossa hän pääsee käyttämään huipputeknologiaa sisältäviä tiloja sekä Micronovan ja OtaNanon tiloja. OtaNano tarjoaa laajan valikoiman mikro- ja nanorakenteiden valmistusprosesseja ja laitteita. Tutkimuksessa käytetään materiaalitieteen kehittyneimpiä kuvantamis- ja karakterisointilaitteita, esimerkiksi elektronimikroskopia-, nanomikroskopia- ja röntgensirontalaitteet. Lisätietoja ryhmästämme: Molecular Materials

Kokemuksesi ja tavoitteesi

Tarjoamme työympäristön huippututkimuksen parissa, sekä haastavia ja mielenkiintoisia kemialliseen synteesiin, kehittyneisiin materiaaleihin, fotokemiaan, fotofysiikkaan, magnetismiin ja mikroskopiaan liittyviä tutkimusaiheita. Vastineeksi haluaisimme, että opiskelijalla on:

• Soveltuva opintotausta (myös kokeellinen) relevantilta alalta. Erityisesti hyötyä on kemian, materiaalitieteen tai nanoteknologian opinnoista.
  • Erinomainen opintomenestys
  • Hyvä englannin kielen taito ja tiimityötaidot

Suomen kielen osaamista ei tehtävässä vaadita.

Mitä tarjoamme

Työsopimus on määräaikainen ja se tehdään 6 kuukaudeksi. Aalto-yliopisto noudattaa suomalaisten yliopistojen palkkausjärjestelmää. Diplomityöntekijän palkka on noin 2400 € kuukaudessa (brutto). Sopimus sisältää Aalto-yliopiston työterveyshuollon.

Hae meille!

Jos haluat tulla harkituksi tehtävään, lähetä englanninkielinen hakemuksesi rekrytointijärjestelmämme kautta klikkaamalla verkkosivuillamme olevaa linkkiä "Apply Now!".

Liitä mukaan seuraavat hakemusmateriaalit:

• CV
  • Motivaatiokirje
  • Opintosuoritusotteet
  • Muu relevantti oheismateriaali
  • Suosittelijoiden yhteystiedot (enintään 3)

Hae paikkaa 15.10.2024 mennessä. Haethan tehtävään mahdollisimman pian, koska käymme hakemuksia läpi jo hakuaikana ja pyrimme täyttämään tehtävän heti, kun sopiva ehdokas löytyy. Aalto-yliopisto pidättää oikeuden perustelluista syistä jättää tehtävän avoimeksi, pidentää hakuaikaa, avata hakuprosessin uudelleen ja ottaa huomioon hakijat, jotka eivät ole jättäneet hakemusta hakuajan kuluessa.

Huom.: Aalto-yliopiston työntekijöiden tulee hakea tehtävää sisäisen HR-järjestelmämme Workdayn (sisäiset työpaikat) kautta käyttämällä olemassa olevaa Workday-käyttäjätiliään (ei avointen työpaikkojen ulkoisen verkkosivun kautta). Aalto-yliopiston opiskelijoiden ja vierailijoiden tulee hakea ulkopuolisina hakijoina henkilökohtaisella sähköpostiosoitteella (ei Aalto-sähköpostilla).

Lisätietoja

Jos haluat kuulla lisää tehtävästä, voit ottaa yhteyttä tohtori Sourov Chandraan ([email protected]) tai professori Olli Ikkalaan ([email protected]). HR Advisor Hanna Multisilta ([email protected]) auttaa hakuprosessiin liittyvissä kysymyksissä.

Haluatko tietää lisää meistä ja tulevista kollegoistasi? Voit katsoa videot: Aalto University – Towards a better world, Aalto People ja Shaping a Sustainable Future. Lue lisää työskentelystä Aallossa: Careers at Aalto | Aalto University

Tutustu virtuaaliseen kampuskokemukseemme: Aalto University – virtual campus tour

Kiinnostuitko?