Aalto Networking Platform

Videotallenne: Asukkaiden arki kartalla - kokemusperäinen tieto kaupunkisuunnittelussa

Katso videotallenne Kaupunkiakatemian tapahtumasta Asukkaiden arki kartalla - kokemusperäinen tieto kaupunkisuunnittelussa. Tammikuussa 2024 pidetyssä tapahtumassa kuultiin Aalto-yliopiston vuosina 2020–2023 toteuttaman pääkaupunkiseudun NORDGREEN-hankeosion tuloksia.

Tilaisuuden ohjelma alkaa kohdassa 06:45 ja tekstitykset saa päälle CC-valikosta. Voit katsoa videon myös Vimeossa.

• NORD GREEN -TUTKIMUSHANKE Marketta Kyttä, professori Aalto-yliopisto
  • MITEN ASUKASTIETOAINEISTOT VAIKUTTAVAT SUUNNITTELUUN JA PÄÄTÖKSENTEKOON? Saana Rossi, väitöskirjatutkija Aalto-yliopisto
  • PRIORISOINTIMALLI KOKEMUKSELLISILLE PAIKKATIETOAINEISTOILLE Marketta Kyttä, professori Aalto-yliopisto
  • FUNCTIONAL BOUNDARIES OF NEIGHBORHOODS – AN ACIVITY BASED APPROACH Kamyar Hasanzadeh, university lecturer University of Helsinki
  • VUOROVAIKUTUKSEN JATKUMO: SUUNNITTELIJOIDEN JA OSALLISTUJIEN KOKEMUKSIA, CASE ESPOON VIISKORPI Pilvi Nummi, tutkijatohtori Aalto-yliopisto
  • VIHERALUEIDEN KOETUN LAADUN MALLINTAMINEN ASUKKAIDEN TUOTTAMAN PAIKKATIEDON PERUSTEELLA Anna Kajosaari, tutkijatohtori Austrian academy of sciences, Institute for urban and regional research
Kokoon modular living system is made of wood. Photo: Tuomas Uusheimo

Ihmiskeskeiset elinympäristöt

Tavoitteenamme on ymmärtää, miten yksilöt kokevat fyysisen ympäristönsä ja mitä voisimme tehdä tämän kokemuksen parantamiseksi. Suunnittelemme kaikille sopivia parempia elinympäristöjä.

Tutkimus ja taide
Kaupunkiakatemia - Urban Academy

Kaupunkiakatemia (ulkoinen linkki)

Kaupunkiakatemia on Helsingin yliopiston, Aalto-yliopiston, Helsingin, Espoon ja Vantaan kaupunkien kumppanuus ja yhteistyömuoto, jossa edistetään kaupunkisuunnittelun, kaupunkikehittämisen ja kaupunkitutkimuksen ja opetuksen vuorovaikutusta sekä tuetaan poikkitieteellisten tutkimus- ja kehityshankkeiden käynnistymistä.