Designing Experiential Futures: Hidden dimensions of fashion

Näyttelyssä on esillä opiskelijatöitä, jotka seikkailevat muotoilun ja tulevaisuudentutkimuksen kenttien rajamaastossa. Erilaiset tulevaisuuskuvat antavat ajattelemisen aihetta ja rohkaisevat tarttumaan toimeen sekä kuvittelemaan uudenlaisia ratkaisuja nykypäivän haasteisiin.
Presentation during the Design Futures course.
Kuva: Namkyu Chun

Muotoilulla on merkittävä rooli vaihtoehtoisten tulevaisuuksien luomisessa, toteuttamisessa ja arvioinnissa. Muotoiluprosessi voi paljastaa piileviä asioita, kannustaa kyseenalaistamaan nykytilan, ajattelemaan eri tavoin ja pohtimaan käyttäytymistämme.

Näyttely tekee näkyväksi muotijärjestelmän piilossa olevia ulottuvuuksia sekä tarkastelee kulutusta ja tarvetta kestävälle kehitykselle. Opiskelijatyöt korostavat muotoilun osuutta kokemuksellisissa tulevaisuuskuvissa. Skenaariot maalaavat vaihtoehtoisia tulevaisuuksia, valmistavat meitä niihin ja pohtivat kestävyyttä eri näkökulmista huomioiden kaikki sidosryhmät, ihmisistä toislajisiin olentoihin.

Lue lisää näyttelystä englanninkieliseltä sivulta

This exhibition is an outcome of the Design Futures course offered to students of English-language bachelor’s programme in Design, which was jointly established between the Department of Design, Art and Media at Aalto School of Arts, Design and Architecture.

Teachers

• İdil Gaziulusoy, Associate Professor of Sustainable Design, School of Arts, Design and Architecture at Aalto University.
  • Namkyu Chun, University Lecturer in Design Communication, School of Arts, Design and Architecture at Aalto University.

İdil Gaziulusoy

Professor (Associate Professor)
Department of Design

Namkyu Chun

Design Futures

Showcasing videos of experiential futures!

Teaching and learning
Wood crystals on a black fabric.

Designs for a Cooler Planet

Festivaali palaa kampukselle 6.9.–3.10.2024 ja osoittaa, miten voimme muuttaa maailmaa.