Only way out is in

Interplay of Cultures 2023 Studio on arkkitehtuurin laitoksen maisteritason kurssi, jonka viittä opiskelijaprojektia näyttely avaa erilaisten visuaalisten keinojen avulla.
digital illustration, writings with white paint on top of a rock saying words: heat, adapting, experiences that you can't understand by reading a piece of paper, in a world, whose world? additionally a human figure and symbols.
Kuva: Interplay of Cultures Studion opiskelijat

Kulttuuri ja paikallisuus voivat mullistaa arkkitehtuurin ja kaupunkisuunnittelun

Ympäristöä muovaavien päätöstemme taustalla piilee lukuisia tekijöitä kulttuurista paikallisesti vakiintuneisiin ajattelutapoihin ja normeihin.

Only way out is in pureutuu näihin jopa itsellemme näkymättömiin vaikuttimiin. Eri taustoista ja lähtökohdista tulevat opiskelijat ratkovat yhteistä ongelmaa, joka haastoi heidät, ja nyt laajemman yleisön, pohtimaan päätöksiinsä vaikuttavia tekijöitä ja katsomaan arkiympäristöään uusin silmin. Näyttely tekee näkyväksi vaihtoehtoja kulttuurin ja paikallisuuden huomioimiseen arkkitehtuurin ja kaupunkisuunnittelun lähtökohtana.

Vuonna 2023 kurssi järjestettiin yhteistyössä Kwame Nkrumah University of Science and Technologyn (Kumasi, Ghana) ja Tampereen yliopiston kanssa.

Lue lisää näyttelystä englanninkieliseltä sivulta

Taru Niskanen

Wood crystals on a black fabric.

Designs for a Cooler Planet

Festivaali palaa kampukselle 6.9.–3.10.2024 ja osoittaa, miten voimme muuttaa maailmaa.

Kente fabric

Interplay of Cultures Studio (Aalto ARTS)

Interplay of Cultures studio

WiTLAB
Aalto WiT LAB

WiT LAB - Research (ulkoinen linkki)

WiT LAB is a platform for interdisciplinary research focusing on resilient communities and humanitarian architecture. Ongoing research projects focus on cultural and issues concerning architectural design, disaster prevention, challenges of migration and relocation of poor communities.
Links to resent publications of the research group can be found below.