Reusable – Visions of wood architecture circularity

Miten suunnitella jatkuvuus, muunneltavuus ja uudelleenkäyttö edellä? Näyttely koostuu vuoden 2022 Puustudio-kurssin opiskelijatöistä.
Exhibition of student projects working with wood
Student projects from the Wood Studio course 2022 on display. Photo: Adam Smith

Vanhan purkaminen ja uuden rakentaminen voi tuntua helpommalta kuin suunnitella rakennuksia, jotka kestäisivät vuosisatoja. Modulaarinen suunnittelu mahdollistaa rakennuksen osittaisen kunnostamisen tarpeen mukaan ja helpon muunneltavuuden eri käyttötarkoituksiin.

Reusable tutkii suunnittelua jatkuvuus, muunneltavuus ja uudelleenkäyttö edellä. Puuarkkitehtuurin mahdollisuudet konkretisoituvat näytteillä olevien mallien kautta. Ne pureutuvat rakennetun ympäristön vallitsevien normien ja ajattelutapojen ongelmakohtiin ja esittelevät uudenlaisia vaihtoehtoja.

Lue lisää näyttelystä englanninkieliseltä sivultaVuonna 2022, Puustudio-kurssi haastoi opiskelijat kehittämään luovia ratkaisuja uudelleenkäytettävien puurakennusten suunnitteluun.

poster of one of the projects
Wood studio projects include prototypes, models and posters.

Tiimi

Näyttelyssä on esillä opiskelijatöitä kurssilta “ARK-E1020 - Studio Autumn, Wood Architecture, 2022”, Arkkitehtuurin laitos, Aalto-yliopisto.

Opiskelijat: Aada Kiuru, Oona Tuohisto-Kokko, Lumi Alastalo, Anton Ahlstedt, Suvi Heinonen, Eetu Siltala, Rūta Jagelavičiūtė, Nikolai Andreassen Fabricius, Nhung Pham, Yichi Zhang, Emma Sjöholm, Zofia Koniecko, Aino Putti, Mei Jia Kong, Marco Bär, Alexandra Kolyadina, Albert Expósito Barrera, Michael Akpele, Jin Qian, Tsurui Yosuke, Lingli Li, Christoph Buchsteiner, Daniel Olsson, Sara González Peregrina, Yue Shi, Marc Stadler, Chen Jee, Louisa Stober, Selma Strandskogen, Lorena Ojea Espadas, Yunfan Li, Yongting Lu, Joakim Kling, Clara Artières, Marta Moreno Luque, Jasmiina Knaapi, Ariadna Claver Vilanova

Ohjaajat: Pekka Heikkinen, Laura Zubillaga, Jaakko Torvinen, Pekka Pakkanen ja Willem van Bolderen.

Wood crystals on a black fabric.

Designs for a Cooler Planet

Festivaali palaa kampukselle 6.9.–3.10.2024 ja osoittaa, miten voimme muuttaa maailmaa.

Huoju|a| logo

Huoju|a| (ulkoinen linkki)

A nomadic timber pavilion enlivening your senses.