Sustainable change through global encounters

Valintojemme vaikutukset eivät aina ole ilmeisiä, vaan toisinaan havaittavissa vasta ajan myötä. Rajat ylittävä yhteistyö pääsee valokeilaan näyttelyssä, joka korostaa näennäisten pienten tekojen vaikutuksia – niin aikaansaatuja kuin koettujakin.
People in a brainstorming session in Nepal
Myöhäisillan ideointia Nepalissa. Kuva: Carles Martinez
Girl looking at a drawing regarding sanitation practices
Kuva: Jan Ahlstedt

Valintojemme vaikutukset eivät aina ole ilmeisiä, vaan toisinaan havaittavissa vasta ajan myötä. Pienetkin teot, kokemukset ja kohtaamiset voivat muovata meitä ja ympäröivää maailmaa.

Näyttely kertoo opiskelijoiden, asiantuntijoiden ja paikallisten yhteisöjen rajoja ylittävästä yhteistyöstä globaalien kestävyyshaasteiden ratkaisemiseksi. Lopputulemien ohella yhteistyön vaikuttavuus piilee kohtaamisissa ja jaetuissa kokemuksissa. Vaikka muutos ei olisikaan suoraviivaista tai mitattavissa, näennäisen pienillä teoilla voi olla suuri merkitys ja kauaskantoisia vaikutuksia.

Lue lisää näyttelystä englanninkieliseltä sivulta

Action Lab Mexico: Prototypes and Playfulness
Kuva: Jan Ahlstedt

Sustainable Global Technologies (SGT) on monialainen koulutusohjelma, joka painottaa kansainvälistä kehitystä ja reittejä kestävään tulevaisuuteen.

Projektitiimi

• Olli Varis
  • Matleena Muhonen
  • Julia Sundman
  • Vera Väänänen

Wood crystals on a black fabric.

Designs for a Cooler Planet

Festivaali palaa kampukselle 6.9.–3.10.2024 ja osoittaa, miten voimme muuttaa maailmaa.