Aallon tutkijat ilmaisivat huolensa Dubain COP28-ilmastokokouksessa

Päätös luopua fossiilisista polttoaineista edellyttää ripeitä toimia erityisesti energia-alalla. Ilmastonmuutos näkyy jo nyt napa-alueilla ja vaikeuttaa ruoan tuotantoa monilla alueilla.
Professor Mika Järvinen in COP28

Kuuntele Aallon professorien esitykset COP28-ilmastokouksen Suomi-paviljongissa. Videot on tuottanut Business Finland.

Business Finland: Three things research has to solve before the hydrogen revolution is possible

Professori Mika Järvisen esitys COP28-ilmastokokouksen Suomi-paviljongissa. (Video englanniksi.)

Katso esitys
Professor Mika Järvinen giving a presentation at the COP28 Finland Pavilion. Photo: Business Finland

Business Finland: Threats and opportunities for global food systems

Vilma Sandströmin ja Mika Jalavan esitys COP28-ilmastokokouksen Suomi-paviljongissa. (Video englanniksi.)

Symbol for video with a play button

Business Finland: Sea ice properties are changing due to climate change. Why should we care?

Professori Jukka Tuhkurin esitys COP28-ilmastokokouksen Suomi-paviljongissa. (Video englanniksi.)

Symbol for video with a play button

Niskanen and Otsuka
Yhteistyö Julkaistu:

Kurkistus funktionaalisten polysakkaridijohdannaisten elektrospinning-tutkimukseen

Meillä oli kunnia isännöidä vierailevaa puhujaa, tutkija Issei Otsukaa Grenoble Alpesin yliopistosta "Kahvia ja tiedettä" -tapahtumassamme. Otsuka vierailee Suomessa Researcher Short Mobility -ohjelmassa, jonka tarkoituksena on edistää Ranskan ja Suomen välisiä tieteellisiä kumppanuuksia.
Students at the European Parliament building in Strasbourg participating in the European Student Assembly.
Yhteistyö Julkaistu:

Aalto-yliopiston opiskelija European Student Assemblyssä

Sofia Pascolo osallistui huhtikuussa 2024 Strasbourgissa järjestettyyn European Student Assemblyyn.
Anton Jantunen Aberdare vuorilla Keniassa.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Alumni Anton Jantunen: Työssäni erityisen hyödyllisiä taitoja ovat analyyttisyys ja isojen kokonaisuuksien ja eri asioiden keskinäisten yhteyksien ymmärtäminen

Anton Jantusen polku vei isojen konsulttiyritysten ja startupien kautta töihin Nairobiin YK:n sanitaatioon, hygieniaan ja kuukautisterveyteen keskittyvään rahastoon, missä hän keskittyy innovatiivisten rahoitusmallien kehittämiseen.
Havainnekuva puisesta lavarakenteesta torimaisemassa
Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Wood Programin 30-vuotisjuhlaprojekti nousee Kuhmon torille

Aalto-yliopiston puuarkkitehtuuriin erikoistuvat opiskelijat toteuttavat joka vuosi Wood Program -projektin. Opintokokonaisuuden 30-vuotisjuhlavuonna yhteistyökumppanina toimii Kuhmon kaupunki. Toteuttava kohde on Kuhmon torille nouseva torilava.