Boreaalisen vyöhykkeen akateeminen yhteistyö vauhdittamaan biopohjaisia innovaatioita

Aalto-yliopisto, VTT ja University of British Columbia (UBC) yhdistävät vahvan biopohjaisten materiaalien osaamisensa Boreal Alliance -kumppanuuden myötä. Yhteistyö konkretisoituu FinnCERES-lippulaivahankkeen ja UBC:n BioProducts Instituten kautta.
Boreal forest belt

Kanadalla ja Suomella on paljon yhtäläisyyksiä yhteistyön tueksi: maiden sijainti pohjoisella havumetsävyöhykkeellä, metsien keskeinen merkitys kulttuurissa, yhteiskuntien sitoutuminen kestävään kehitykseen ja korkea innovaatio-osaaminen.

Boreal Alliance -yhteistyön tavoitteena on edistää biopohjaisia materiaali- innovaatioita tutkimuksen ja tieteen avulla. Tiedonvaihtoa edesauttavat esimerkiksi vierailevat tutkijatohtorit ja professorit. Tavoitteena on myös kehittää yhteisohjattuja väitöskirjoja sekä helpottaa pääsyä kumppaneiden tutkimusinfrastruktuureihin. Allianssin jäsenet levittävät tietoa toistensa tapahtumista ja järjestävät yhteisiä seminaareja. Yhteistyön tavoitteena on myös tuottaa tutkittua tietoa päätöksenteon ja uusien standardien tueksi, ja siten edistää kestävää kehitystä ja innovaatioita. Myös muut aiheesta kiinnostuneet akateemiset kumppanit ovat tervetulleita hankkeeseen mukaan.

Lisätietoja:

·  Orlando Rojas, [email protected], [email protected]

·  Tekla Tammelin, [email protected]

·  Monika Österberg, [email protected]

Lisätietoa: FinnCERES ja Bioproducts Institute

University of British Columbia on maailmanlaajuinen opetuksen, oppimisen ja tutkimuksen keskus, joka on johdonmukaisesti sijoittunut maailman 20 parhaan julkisen yliopiston joukkoon. UBC on äskettäin tunnustettu Pohjois-Amerikan kansainvälisimmaksi yliopistoksi.

Aalto-yliopisto on rohkeiden ajattelijoiden yhteisö, jossa tiede ja taide kohtaavat tekniikan ja talouden. Tunnistamme ja ratkaisemme yhteiskunnan suuria haasteita ja rakennamme innovatiivista tulevaisuutta. Yliopistossa on kuusi korkeakoulua, lähes 11 000 opiskelijaa ja henkilöstöä noin 4 000, joista lähes 400 on professoreita. Pääkampuksemme sijaitsee Espoon Otaniemessä.

Teknologian tutkimuskeskus VTT on visionäärinen tutkimus-, kehitys- ja innovaatiokumppani. Tartumme globaaleihin haasteisiin ja luomme niistä kestävän kasvun mahdollisuuksia. Autamme yhteiskuntaa kehittymään ja yrityksiä kasvamaan teknologisten innovaatioiden avulla – ajattelemme beyond the obvious. Meillä on lähes 80 vuoden kokemus huippututkimuksesta ja tieteeseen perustuvista tuloksista. VTT luo vaikuttavuutta, kun innovaatiot ja liiketoiminta kohtaavat.

Three female students studying

Hae siemenrahoitusta Aallon, KU Leuvenin ja Helsingin yliopiston yhteisille tutkimusprojekteille

Aalto-yliopisto, KU Leuven (Belgia) ja Helsingin yliopisto avaavat tutkimusyhteistyön käynnistämistä tukevan siemenrahoitushaun. Rahoitushaku on käynnissä 10. syyskuuta 2024 asti.
White A! logo standing on the ground with A-bloc and Väre in the background.
Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:
Nainen lukemassa tabletilla
Opinnot Julkaistu:

Aalto EE julkaisee Alex-oppimisalustan: Uusi alusta muuttaa elämänlaajuista oppimista

Aalto University Executive Education (Aalto EE) lanseeraa kesäkuussa ensimmäisen version Alex-oppimisalustasta, joka on suunniteltu elämänlaajuiseen oppimiseen ja jatkuvaan ammatilliseen kehittymiseen. Alex tarjoaa yksilöllisiä oppimispolkuja, pieniä osaamiskokonaisuuksia ja ammatillisen kehittymisen ohjelmia, jotka sovittavat taidot yhteen alan tarpeiden kanssa. Alusta, joka kehittyy jatkuvasti uusilla ominaisuuksilla, kuten mobiilisovelluksella ja tekoälyn integroinnilla, asettaa uuden standardin ammatilliselle kehittymiselle Suomessa.
Yhdeksän suurta jäälohkaretta muodostivat taideinstallaation Kansalaistorilla Helsingissä 2021
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Aalto ARTS -kesäkoulu tutkii veden merkitystä taiteen linssien läpi

Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun kesäkoulun teema on tänä vuonna vesi, jonka merkitystä käsitellään monialaisesti taiteen, elokuvan ja digitaalisuuden näkökulmista.