Otaniemen ostoskeskus saa oman terassin

Terassi sijoittuu rakennuksen etupuolelle katetun kulkukäytävän edustalle ja valmistuu samassa aikataulussa muun peruskorjaushankkeen kanssa keväällä 2021.
Ostoskeskus terassi havainnekuva
Havainnekuva: Arkkitehdit Q4 Oy

Alvar Aallon suunnitteleman Otaniemen ostoskeskuksen, tutummin ostarin, peruskorjaus on käynnissä ja sen arvioidaan valmistuvan toukokuussa 2021. Keväällä 2020 alkanut remontti on edennyt aikataulussa vuokralaiskokonaisuuden muodostuessa parhaillaan.

Peruskorjauksen yhteydessä ostari kokee merkittävän muutoksen, kun rakennuksen edustalle luodaan suuri, pinta-alaltaan noin 360 m² kokoinen terassialue keskuksen liikkeiden käyttöön. Terassin pintamateriaali on betoni- ja graniittilaatta ja sille tulee sijoittumaan oleskelualue asiakaspaikkoineen.

”Terassi tarjoaa mahdollisuuden laajentaa ostarin toimintoja ja elävöittää koko aluetta Alvarin aukiolle asti”, kertoo Aalto-yliopistokiinteistöt Oy:n Head of Leasing and Sales Jenna Isokuortti. ”Terassi tulee tarjoamaan paikan kohtaamisille kampuksen ytimessä päivittäen ostarin ilmettä Aallon alkuperäisiä suunnitelmia mukaillen.”

Pääjulkisivun eteen suunniteltu terassi on sovitettu paikkaansa hienovaraisesti kunnioittaen Alvar Aallon toimiston alkuperäistä suunnitelmaa.

”Etupihan luonne on terassin myötä saatu muuttumaan autopainotteisesta pysäköintikentästä ihmisten liikkumista ja kevyttä liikennettä palvelevaksi alueeksi. Terassin avulla rakennuksen edustalle luodaan viihtyisä kohtaamispaikka, joka siitä on puuttunut”, kuvailee peruskorjaushankkeen arkkitehti Marja Törmälä Arkkitehdit Q4 Oy:stä.

Jenna Isokuortti
Head of Leasing and Sales
Aalto-yliopistokiinteistöt Oy

Ostoskesus A Blanc edestä

A Blanc

Otakaari 27

Toimipisteet
Otaniemi's old shopping centre from air

Alvar Aallon suunnittelema Otaniemen ostoskeskus peruskorjataan

Aalto-yliopiston kampuksella sijaitsevan, Otaniemen ostarina tunnetun rakennuksen peruskorjaus alkoi maaliskuussa 2020.

Aalto Wellbeing sosiaalisen median QR-koodi 2024

Seuraa @aaltowellbeing-tiliä Instagramissa

Pysy kärryillä uusimmasta, tutkimukseen pohjautuvasta hyvinvointitiedosta sekä Aalto-yliopiston tapahtumista ja palveluista hyvinvointiin ja inkluusioon liittyen seuraamalla @aaltowellbeing-tiliä ja Aalto Socialin Wellbeing-sivua.
Neljä iloista henkilöä juo kahvia ulkona ja heiluttaa kameralle.j
Kampus, Yliopisto Julkaistu:

Kahvia kiltahuoneella ja chattia Telegramissa – Pienet teot voivat auttaa psykologisesti turvallisen ilmapiirin luomisessa

Psykologisen turvallisuuden luominen ei ole pelkästään hyödyllistä – se on elintärkeää.
KKJ Kauppa Otaniemi sisäänkäynti
Kampus Julkaistu:

Uusi aasialainen ruokakauppa, KKJ Kauppa Otaniemi, nyt avattu kauppakeskus A Blocissa

A Blocin ostostarjonta on parantunut KKJ Kauppa Otaniemen avajaisten myötä. Tämä on uusi määränpääsi kaikille aasialaisille tuotteille!
Ilmakuva Tietotie 2 -kiinteistöstä keväällä, näkymässä punatiilisiä rakennuksia.
Kampus Julkaistu:

Senaatti-kiinteistöt ja Aalto-yliopisto allekirjoittivat kiinteistökaupan Otaniemen kampuksella sijaitsevasta kiinteistöstä

Tietotie 2:ssa sijaitseva toimisto- ja laboratoriokiinteistö vahvistaa kampusalueen ytimeen sijoittuvia toimintoja ja palveluita.