Pedagoginen koulutus syksyllä 2023

Haluatko kehittyä opettajana? Pedagogiset kurssit tarjoavat sinulle mahdollisuuden kehittää omaa opetustasi ja opettajuuttasi. Ilmoittaudu syksyn 2023 kursseille nyt!
Pedagogisen koulutuksen rakenne

Aalto tarjoaa henkilökunnalle syksyllä 2023 useita pedagogisia kursseja

Ilmoittautumislinkit syksyn kursseille löydät klikkaamalla alla olevia linkkejä kurssikuvauksiin. Tieto kurssille pääsystä lähetetään ilmoittautuneille pääsääntöisesti viimeistään kolme viikkoa ennen kurssin alkua. Aallon pedagoginen koulutus (25 op) koostuu neljästä ydinkurssista (A! Peda Intro, Oppiminen ja opetus yliopistossa, Opetuksen suunnittelu ja Opetusharjoittelu) sekä valinnaisista kursseista (5op). Jos olet kiinnostunut, olet tervetullut opiskelemaan valinnaisia kursseja enemmänkin kuin pedagogiseen koulutuksen kokonaisuuteen vaaditut 5 opintopistettä.

Ydinkurssit syksyllä 2023:

Valinnaiset kurssit syksyllä 2023:

Valinnaisten kurssien tarjontaan voi tulla pieniä muutoksia syksyn kuluessa.

Huomaathan, että kurssit on suunnattu ensisijaisesti Aalto-yliopiston opetustehtävissä toimiville henkilöille, eikä niille ilmoittautuminen ole mahdollista yliopiston ulkopuolelta.

Lisätietoa Aallon tarjoamasta pedagogisesta koulutuksesta saat pedagogisten koulutusten pääsivulta tai voit kysyä tarkennuksia MyTeaching Support -palvelun kautta.

Personal Impact hero page logo

Personal Impact

Personal Impact kokoaa yhteen Aallossa opetettavia, opintopisteellisiä kursseja esimerkiksi itsensä johtamisesta, arvoista, merkityksellisyydestä ja hyvinvoinnista.

Muut opinnot
People talking and working in the café in Harald Herlin Learning Center, white lamps hanging in front.

Aallon pedagoginen koulutus opetushenkilökunnalle

Haluatko kehittyä opettajana? Aloita pedagoginen koulutus A! peda intro -kurssilla ja jatka muilla ydinkursseillamme, tai katso temaattisten kurssien tarjonta.

Palvelut
working with books and laptop

Hilma-verkosto tarjoaa feministisen pedagogiikan opintoja opettajille

Aalto-yliopisto on vuoden 2021 alusta alkaen kansallisen sukupuolentutkimusverkosto Hilman jäsen. Kansallisen sukupuolentutkimusverkoston tavoitteena on sukupuolentutkimuksen valtakunnallisen opetuksen ja feministisen pedagogiikan kehittäminen ja toteuttaminen sekä tiedonvälityksen parantaminen.

Opetus ja oppiminen

Catwalkilla kävelevä malli esittelee muotisuunnittelijan luomaa asua, katsojat istuvat katsomassa näytöstä
Palkinnot ja tunnustukset, Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Näytös24 oli luovuuden ja persoonallisuuden juhlaa

Aalto-yliopiston vuosittaisessa muotinäytöksessä jaettiin kaikkiaan seitsemän palkintoa muodin opiskelijoiden mallistoille ja projekteille. Palkintoperusteluissa korostuivat etenkin innovatiivisuus, korkea tekninen taso ja kestävyysarvot.
Noora Hautamäki
Opinnot Julkaistu:

Noora Hautamäki oli opiskelijavaihdossa Meksikossa ja kannustaa kaikkia lähtemään vaihtoon

Noora Hautamäki vietti puoli vuotta vaihdossa Meksikon Monterreyssa. Vaihtoaikansa jälkeen hän toimi vuoden Aallon vaihtoneuvojana ja toimii edelleen vapaaehtoisena vaihtojärjestössä, jonka kautta oli lukiovaihdossa.
Kuvassa näkyvät opiskelijat Anna Tran, Osama Nasir Iqbal ja Lana St t. James-Kautny Aalto-luentosalissa.
Opinnot Julkaistu:

Elämän tärkeät päätökset haltuun taloustaitojen avulla

Uusi Personal Finance -kurssi yhdistää viimeisintä tutkimustietoa käytännön esimerkkeihin, opettaa jokapäiväisessä elämässä tarvittavia taloustaitoja – ja auttaa toteuttamaan unelmia.
Opiskelijan opas uutinen, kuvitus
Opinnot Julkaistu:

Mentorihaku: Myötätuntomentorointia vertaisryhmissä tohtoriopiskelijoille syksyllä 2024

Haemme tohtoriopiskelijoita mentoreiksi myötätuntomentorointiryhmiin.