Solve the SDGs -hackathon järjestetään jälleen — nyt kahdella mantereella

Solve the SDGs on hackathon, jossa osallistujat työskentelevät yhdessä kohti parempaa huomista kehittämällä ratkaisuja YK:n kestävän kehityksen tavoitteiden saavuttamiseksi. Tänä vuonna Solve the SDGs järjestetään samanaikaisesti Suomessa, Ugandassa ja Tansaniassa, mikä mahdollistaa mannertenvälisen yhteistyön ja uusia näkökulmia tuttuihin haasteisiin.
Vibrant purple and red colored banner with a decorative logo for 'Solve the SDGs'.  The tagline reads 'Work together for a better tomorrrow'.

Aalto Ventures Programin ja Junctionin järjestämä kestävän kehityksen hackathon Solve the SDGs järjestetään tänä vuonna 31.3.–2.4. yhtä aikaa Suomessa, Ugandassa ja Tansaniassa.

Tapahtuma tuo yhteen kansainvälisen joukon opiskelijoita, alumneja ja mentoreita työskentelemään yhdessä kestävän kehityksen tavoitteisiin liittyvien haasteiden parissa yhden viikonlopun ajan.

Tämän vuoden hackathonin teema on yhdessä työskentely paremman tulevaisuuden eteen. Yhteistyö eri maiden välillä ja eri opintosuuntien törmäyttäminen mahdollistavat uudenlaisten ratkaisujen keksimisen tuttuihin haasteisiin.

Man with Solve the SDGs t-shirt in Startup Sauna

Viime vuonna Solve the SDGs houkutteli mukaan yli 200 osallistujaa ympäri maailmaa, ja miltei sata osallistui paikan päällä Startup Saunalla Otaniemessä. Yhdessä osallistuja tuottivat yli kolmekymmentä ratkaisua johinkin maailman akuuteimmista ongelmista.

Hackathon on avoin kaikille opintojen vaiheesta tai opintoalasta riippumatta, ja myös muille kuin yliopisto-opiskelijoiille. Aiempaa hackathon- tai ohjelmointikokemusta ei tarvita, kiinnostus uuden kehittämistä ja kestävää kehitystä kohti riittää.

Anna palautetta sivusta

Student guide illustration, language and communications studies
Opinnot Julkaistu:

Kieliä, kulttuuria ja viestintää elokuussa

Kielikeskuksessa on kesällä taas tarjolla kielten, kulttuurin ja viestinnän kursseja.
Aalto-wide sustainability minor logo

Uusi monialainen sivuaine Luonnonvarojen kestävä käyttö käynnistyy Aallossa

Aalto tarjoaa uuden monitieteisen sivuaineen, Luonnonvarojen kestävä käyttö, joka on nyt valmis lisättäväksi opintosuunnitelmaasi!
Opiskelijan opas uutinen, kuvitus

Lukuvuosi-ilmoittautuminen lukuvuodelle 2024 - 2025

Lukuvuoden 2024 – 2025 varsinainen ilmoittautumisaika alkoi 2.5.2024.
Student Guide illustration, news items
Opinnot Julkaistu:

Oletko aloittamassa maisteriopinnot ELECissä syksyllä 2024?

Tervetuloa osallistumaan maisteriohjelmien uusien opiskelijoiden tapahtumiin orientaatioviikolla! Vaikka olet suorittanut jo kanditutkintosi Aallossa, nämä tapahtumat on suunnattu myös sinulle.