Svenska kulturfonden lahjoittaa Aalto-yliopistolle 125 000 euroa

Aalto-yliopisto on yksi korkeakouluista, joille Svenska kulturfonden tekee lahjoituksen valtion vastinrahaohjelman puitteissa.
Studenter på kampus
Bild: Unto Rautio

"Ruotsinkielisten yliopistojen mahdollisuuksia niin menestykseen kuin monipuolisuuteen on tuettava. Tämä on meidän tapamme osoittaa, miten tärkeitä yliopistokoulutus ja tutkimus ovat ruotsinkieliselle Suomelle”, toteaa Kulturfondenin puheenjohtaja Mikaela Nylander.

”Olemme erittäin iloisia ja kiitollisia siitä, että Svenska kulturfonden tekee Aalto-yliopistolle vastinrahoitusohjelmaan kuuluvan lahjoituksen. Lahjoitetuilla varoilla tuemme yliopiston ruotsinkielistä toimintaa, mikä on tärkeää jo itsessään, mutta se myös edistää yhteistyömahdollisuuksia muiden pohjoismaisten yliopistojen kanssa”, sanoo rehtori Ilkka Niemelä.

”Varainhankintakampanjaan osallistuminen on meille keino käyttää Kulturfondenin varoja tehokkaasti. Suorat lahjoitukset yliopistoille takaavat sen, että julkisia varoja suunnataan ruotsinkieliseen koulutukseen”, toteaa Nylander.

Valtio pääomittaa yliopistoja vuosina 2020–2022 vastinrahoituksen kautta myöntämällä tietyn summan jokaista yliopistojen 15.6.2020–30.6.2022 välillä saamaa lahjoituseuroa kohti.

Lisätietoa:

Teppo Heiskanen

Johtaja, Kumppanuudet ja yritysyhteistyö

Skanskan kehitysjohtaja Jan Elfving esiintyy Rakennustekniikan päivässä 2024
Yhteistyö Julkaistu:

Rakennustekniikka kutsuu yrityksiä mukaan tulevaisuuden kehitystyöhön

Jo keväiseksi perinteeksi muodostunut rakennustekniikan laitoksen järjestämä sidosryhmätapahtuma Rakennustekniikan päivä pidettiin 25.4.2024 Dipolissa Otaniemessä.
Three female students studying

Hae siemenrahoitusta Aallon, KU Leuvenin ja Helsingin yliopiston yhteisille tutkimusprojekteille

Aalto-yliopisto, KU Leuven (Belgia) ja Helsingin yliopisto avaavat tutkimusyhteistyön käynnistämistä tukevan siemenrahoitushaun. Rahoitushaku on käynnissä 10. syyskuuta 2024 asti.
Nainen lukemassa tabletilla
Opinnot Julkaistu:

Aalto EE julkaisee Alex-oppimisalustan: Uusi alusta muuttaa elämänlaajuista oppimista

Aalto University Executive Education (Aalto EE) lanseeraa kesäkuussa ensimmäisen version Alex-oppimisalustasta, joka on suunniteltu elämänlaajuiseen oppimiseen ja jatkuvaan ammatilliseen kehittymiseen. Alex tarjoaa yksilöllisiä oppimispolkuja, pieniä osaamiskokonaisuuksia ja ammatillisen kehittymisen ohjelmia, jotka sovittavat taidot yhteen alan tarpeiden kanssa. Alusta, joka kehittyy jatkuvasti uusilla ominaisuuksilla, kuten mobiilisovelluksella ja tekoälyn integroinnilla, asettaa uuden standardin ammatilliselle kehittymiselle Suomessa.
Yhdeksän suurta jäälohkaretta muodostivat taideinstallaation Kansalaistorilla Helsingissä 2021
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Aalto ARTS -kesäkoulu tutkii veden merkitystä taiteen linssien läpi

Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun kesäkoulun teema on tänä vuonna vesi, jonka merkitystä käsitellään monialaisesti taiteen, elokuvan ja digitaalisuuden näkökulmista.