Studentguide

Nyheter

Aalto-universitetets plan för jämlikhet, mångfald och inkludering 2025–2028 – dela din synpunkt

Välkommen at dela dina åsikter om EDI-planen och principerna för tryggare rum fram till 31 oktober.
Bredvid universitetsbyggnaden i rött tegel lyser en lönn i höstbuskarnas färger, och på den gröna gräsmattan i förgrunden finns ett konstverk

Jämlikhet, mångfald och inkludering (equality, diversity, inclusion – EDI) är en del av vår värdegrund och stöder välbefinnande, kreativiteten och förmågan att främja bästa möjliga forskning, utbildning och genomslag. I Aalto-universitetets EDI-plan definierar vi hur vi främjar dessa värden och mål i vår gemenskap. Den kommande EDI-planen är för åren 2025–2028.

Vi vill att varje medlem i vår gemenskap ska känna sig välkommen och trygg, och därför utarbetas för närvarande även principerna för tryggare rum vid sidan av EDI-planen. Dessa hjälper oss att bygga bättre vardagliga möten så att var och en kan arbeta och studera i en trygg och behaglig universitetsmiljö.

Läs mer på internnyheterna (logga in)

Ge respons på sidan

• Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

Aalto_University_Squad_students_May-2023_by_Aleksi_Poutanen_4754.jpg
Campus, Studier, Universitetet Publicerat:

HRT-kortet slutar fungera som passerkort på Otnäs campus 15.11.2024

Från och med den 15 november 2024 kommer HRT-kortet inte längre att fungera som passerkort på Otnäs campus.
Students studying in a study room. Photo by Unto Rautio.
Studier, Universitetet Publicerat:

Principerna för tillgodoräknande av studier ändras från och med 1.1.2025

De nya ändringarna i principerna för tillgodoräknande tillämpas på ansökningar om tillgodoräknande som görs efter att de trätt i kraft.
Poikkeustilanne-kuvitus
Campus, Undantagssituationer, Universitetet Publicerat:

Förändringar under sommaren och hösten på Aalto-universitetets metrostation

Aalto-universitetets metrostations renoveringsarbete kommer att stänga ingångar under sommaren 2024.
Kampuskysely
Campus Publicerat:

Svara på campusenkäten, påverka och vinn presentkort för välbefinnande!

Den årliga campusenkäten kartlägger återigen campusets funktion och trivsel, dvs campusupplevelsen. Enkäten är öppen under perioden 9.10-31.10.2024.