Nyheter

Ändringar i multifaktorautentisering (MFA) med Microsoft Authenticator från och med 1.2.2023

Aalto-universitetet förstärker multifaktorautentiseringen från och med 1.2.2023 genom att lägga till nummermatchning i autentiseringsapplikationen Microsoft Authenticator.

Från och med början av februari ersätts valet Godkänn / Neka i applikationen med en tvåsiffrig nummerserie på tjänstens inloggningssida.

Microsoft Authenticator är ett populärt alternativ för multifaktorautentisering

Aalto-universitetet rekommenderar i första hand Microsoft Authenticator för multifaktorautentisering (MFA). När du loggar in i en IT-tjänst utanför Aalto-universitetets nätverk är det sannolikt att du redan använder Microsoft Authenticator.

Du hittar anvisningar för att ladda ner och ta i bruk Microsoft Authenticator på sidan för multifaktorautentisering (MFA, 2FA)

Multifaktorautentisering (MFA, 2FA)

Varför vi använder MFA på Aalto och instruktioner för att börja använda MFA.

Tjänster
mfa-authentication

Hur man använder MFA-autentisering

Flerstegsautentisering (MFA) är en identifieringsmetod som använder sig av två eller flera sätt för att identifiera användaren när han eller hon loggar in på ett visst system eller en tjänst.

Tjänster
Kuva puhelimesta kädessä. Kuvaaaja Aalto-yliopisto/ Aleksi Poutanen

Cyber Security

Aalto IT Security provides news and help on various information security topics for research, learning and daily work, including antivirus, work from home and travelling, phones, encryption and secure email.

aalto it help en

IT Services

You can find up-to-date news, contact information, chat and instructions of frequently used IT services at IT-help hub: accounts, passwords, email, MFA, vpn, printing, teams, zoom, VDI and guidelines how to procure workstations and phones.

IT Service Desk

IT services for students

IT Services (ITS) provides many services for students eg. email, computer classrooms, campus wifi, printing services.

Ge respons på sidan

• Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

UniPID – kurskatalog för virtuella studier 2024-2025

UniPID och dess medlemsuniversitet erbjuder en studiehelhet i hållbar utveckling för studerande som vill inkludera globala utmaningar och hållbar utveckling i sin examen.
Studerande på EIT Manufacturing-sommarkurs
Studier Publicerat:

Sök nu till sommarskolan i Artificial Intelligence-enabled Innovation & Entrepreneurship for Sustainable Manufacturing

Denna sommarskola som anordnas av EIT Manufacturing består av en onlinedel (8.-18.7.) och närvarodel vid University of Trento, Italien (22.7.-2.8.2024).
Studentguide nyhet, illustrering
Studier Publicerat:

Blivande magister – ge respons på studierna och var med och påverka!

Svara på enkäten för utexaminerade magistrar och påverka utvecklingen av studierna inom ditt område.
Tulevaisuuden uran pohtimisessa käytetään luovuutta.
Studier Publicerat:

Kurs i karriärdesign ger dig möjlighet att sakta ner och lära känna dig själv

Career Design Lab stöder studenternas övergång till arbetslivet. Nyckeln till en hållbar framtid i arbetslivet är ett fördomsfritt och kreativt förhållningssätt till karriärdesign.