Ansökningstiden till magisterprogram pågår tills 30.1.2015

Ansökningstiden till magisterprogram har börjat.

Ansökningstiden till Aalto-universitetets tvååriga magisterprogram som leder till arkitekt-, diplomingenjörs-, ekonomie magister-, landskapsarkitekt- och konstmagisterexamen har börjat den 15 December.

Ansökningen sker enligt utbildningsområde via Aalto-universitetets gemensamma elektroniska ansöknings- och antagningssystem Apply. Ansökningstiden går ut 30.1.2015 kl. 15.00.

Under ansökningsperioden erbjuder Aalto-universitetet ungefär 70 ansökningsalternativ på finska, svenska och engelska.

Det finns fem magisterprogram som sammanslår olika utbildningsområden och högskolor : Creative Sustainability, International Design Business Management, Strategy, Computer, Communication and Information Sciences och Life Science Technologies.
Högskolorna för Elektroteknik, Kemiteknik och Teknikvetenskaper har förnyat sina magisterprogramsutbud för ansökningsrundan 2015.

• Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

Kaksi opiskelijaa Aalto-yliopiston kampuksella.

Aalto-universitetet antog 2 027 nya studerande

Sammanlagt sökte 13 500 sökande till Aalto i vårens andra gemensamma ansökan
campus på hösten

Öppna universitetets höststudier 2024 har publicerats

Anmälan till höstens kurser startar tidigast i augusti.
Studentguide nyhet, illustrering
Studier Publicerat:

Blivande magister – ge respons på studierna och var med och påverka!

Svara på enkäten för utexaminerade magistrar och påverka utvecklingen av studierna inom ditt område.
Tulevaisuuden uran pohtimisessa käytetään luovuutta.
Studier Publicerat:

Kurs i karriärdesign ger dig möjlighet att sakta ner och lära känna dig själv

Career Design Lab stöder studenternas övergång till arbetslivet. Nyckeln till en hållbar framtid i arbetslivet är ett fördomsfritt och kreativt förhållningssätt till karriärdesign.