Börjar du dina masterstudier i ELEC till hösten?

Välkommen att delta i evenemang för nya studenter på masterprogram under orienteringsveckan! Även om du redan har avslutat din kandidatexamen på Aalto, är dessa evenemang också riktade till dig.
Student Guide illustration, news items

Masterprogrammets välkomstevenemang på campus

Lärarna på programmen välkomnar de nya studenterna och berättar om studierna på programmen. Du kommer också att träffa studenter som börjar sina studier vid Aalto-universitetet för första gången.

Masterprogram Tid Plats
Advanced Energy Solutions Ti 29.8.2023, 14-15.30 Otakaari 4*
Automation and Electrical Engineering Ma 28.8.2023, 13-15 Maarintie 8, AS2
CCIS - Acoustics and Audio Technology Ma 28.8.2023, 13-15 Otakaari 5*
CCIS - Communications Engineering Ma 28.8.2023, 13-15 Maarintie 8, AS1
CCIS - Human-Computer Interaction Ti 29.8.2023, 13-15 *
CCIS - Signal Processing and Data Science Ma 28.8.2023, 13-15 Maarintie 8, TU6
CCIS - Speech and Language Technology Ma 28.8.2023, 13-15 Maarintie 8, TU7
Electronics and Nanotechnology Ma 28.8.2023, 13-15 Maarintie 8, TU2
Life Science Technologies * *

*kontrollera exakt plats på programsidan i elevhandledningen

Infopass för studenter som påbörjar masterstudier

På torsdag 31.8. klockan 16-17 i Zoom (https://aalto.zoom.us/j/62001673534)

Grundläggande information om masterstudier, studieplaner mm. Möjlighet att ställa frågor om masterstudier från studentservicepersonal

Hela programmet för orienteringsveckan finns på programsidorna i studentguiden: Dit program -> During your studies -> starting your studies.

Anmäl dig till en tutor(ISO)grupp för masterstudenter senast 9.6.2023

Går du över från kandidatexamen till masterstudier? Vill du träffa nya människor? Har det gått ett tag sedan din BSc-orientering och kunde du fräscha upp dina kunskaper om Aalto? Du kan nu anmäla dig till masterstudenthandledare-gruppen (ISO) med nya studenter till orienteringsveckan! Läs mer och anmäl dig här

Ge respons på sidan

• Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

UniPID – kurskatalog för virtuella studier 2024-2025

UniPID och dess medlemsuniversitet erbjuder en studiehelhet i hållbar utveckling för studerande som vill inkludera globala utmaningar och hållbar utveckling i sin examen.
Studerande på EIT Manufacturing-sommarkurs
Studier Publicerat:

Sök nu till sommarskolan i Artificial Intelligence-enabled Innovation & Entrepreneurship for Sustainable Manufacturing

Denna sommarskola som anordnas av EIT Manufacturing består av en onlinedel (8.-18.7.) och närvarodel vid University of Trento, Italien (22.7.-2.8.2024).
Studentguide nyhet, illustrering
Studier Publicerat:

Blivande magister – ge respons på studierna och var med och påverka!

Svara på enkäten för utexaminerade magistrar och påverka utvecklingen av studierna inom ditt område.
Tulevaisuuden uran pohtimisessa käytetään luovuutta.
Studier Publicerat:

Kurs i karriärdesign ger dig möjlighet att sakta ner och lära känna dig själv

Career Design Lab stöder studenternas övergång till arbetslivet. Nyckeln till en hållbar framtid i arbetslivet är ett fördomsfritt och kreativt förhållningssätt till karriärdesign.