Studentguide

Ingångssidan för studerande förnyas i Sisu

Ingångssidan för studerande i Sisu har förnyats för att bättre tjäna olika grupper av studerande och för att beakta användarnas olika behov. Den nya ingångssidans utseende har uppdaterats och kan anpassas. Användarrespons har använts för att förnya ingångssidan för studerande.

Ingångssidan för studerande i Sisu har förnyats för att bättre tjäna olika grupper av studerande och för att beakta användarnas olika behov. Förnyelsen syns i Sisu efter publiceringen av den nya versionen, varvid du kan välja om du använder den nya eller den gamla ingångssidan. Den nya sidan kommer senare att ersätta den nuvarande.

Den nya ingångssidans utseende har uppdaterats och kan anpassas. Du kan välja vilka element du vill se på sidan och vad du vill dölja.

Genom att bland annat samla in användarrespons via Funidatas Funilab-gemenskap har användarna på många olika sätt deltagit i förnyandet av den studerandes förstasida. Du kan vara med och påverka utvecklingen av Sisu genom att gå med i Funilab-gemenskapen via ingångssidan i Sisu.

Ge respons på sidan

• Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

Studentguide nyhet, illustrering
Studier Publicerat:

Du kan nu lämna anonym respons om tillgänglighet i Sisu

Du kan nu lämna anonym respons om tillgänglighet i Sisu.
Students studying in a study room. Photo by Unto Rautio.
Studier, Universitetet Publicerat:

Principerna för tillgodoräknande av studier ändras från och med 1.1.2025

De nya ändringarna i principerna för tillgodoräknande tillämpas på ansökningar om tillgodoräknande som görs efter att de trätt i kraft.
Studentguide nyhet, illustrering
Studier Publicerat:

Sisu är en del av de studerandes vardag

Användningen av Sisu är en del av vardagen för studerande vid Aalto. Sisu utvecklas utgående från respons från användarna.
Student guide illustration, language and communications studies
Studier Publicerat:

Språk, kultur och kommunikation i period II

Språkcentret erbjuder ett brett utbud av kurser i period II.