Jobba som en campusguide – delta i skolningen 11.10.2023

Vill du bli en campusguide för gymnasiegrupper? Höstens andra campusguide-skolning ordnas på 11.10.2023 kl. 15-17 i Otnäs. Välkommen med att presentera vårt underbara campus åt ungdomar som är intresserade av Aalto!
Students in the School of Business

Aalto-universitetets utbildade guider ska resa runt i campus med elevgrupperna och visa dem de mest intressanta ställen på campuset samt berätta om sina egna erfarenheter. Målet med rundturerna är att väcka besökarnas intresse för att studera i Aalto. Ersättningen för en rundtur är 40 euro per timme (per guide).

Höstens andra campusguide-skolning ordnas 11.10.2023 kl. 15-17 i Kandidatcentrumet (U137a 'Historiahuone', Otsvängen 1). Anmäl dig till skolningen senast 10.10 genom att skicka epost till [email protected]. Skolningen genomförs av Aalto-universitetets ansökningsservice och teamet för studentrekrytering.

Våra campusguider borde kunna tillräckligt med finska/svenska för att hålla rundturer på finska/svenska. För det mesta kommer grupperna som guidas vara finskspråkiga, men det kan också hända att det blir behov för att ordna rundturer på svenska. Campusguiderna kan vara kandidat- eller magisterstuderande och representera vilket utbildningsområde som helst i Aalto.

Skolningen börjar med att bekanta sig med allmänna praxis (c. 45 min) och fortsätter med att delta i en exempelrundtur på campus (c. 1 t). Skolningen ordnas på finska.

Ytterligare information fås från Aalto-universitetets ansökningsservice ([email protected]).

Ge respons på sidan

• Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

UniPID – kurskatalog för virtuella studier 2024-2025

UniPID och dess medlemsuniversitet erbjuder en studiehelhet i hållbar utveckling för studerande som vill inkludera globala utmaningar och hållbar utveckling i sin examen.
Aalto Space mockup ravintolatarjonnasta
Campus, Universitetet Publicerat:

Restaurangtjänster till Aalto Space - testa och vinn!

Testa om du kan hitta campusets restauranger i Aalto Space-appen och vinn sommarpriser.
Studerande på EIT Manufacturing-sommarkurs
Studier Publicerat:

Sök nu till sommarskolan i Artificial Intelligence-enabled Innovation & Entrepreneurship for Sustainable Manufacturing

Denna sommarskola som anordnas av EIT Manufacturing består av en onlinedel (8.-18.7.) och närvarodel vid University of Trento, Italien (22.7.-2.8.2024).
Studentguide nyhet, illustrering
Studier Publicerat:

Blivande magister – ge respons på studierna och var med och påverka!

Svara på enkäten för utexaminerade magistrar och påverka utvecklingen av studierna inom ditt område.