Läsårsanmälan för läsåret 2024-2025

Den ordinarie anmälningstiden för läsåret 2024-2025 är 2.5–30.8.2024.

Alla examensstuderande vid Aalto-universitetet ska göra läsårsanmälan separat för varje studierätt. Specifika anvisningar för läsårsanmälan finns i Studentguiden.

Närvaroanmälda grundexamensstuderande ska betala hälsovårdsavgiften för högskolestuderande till FPA. Avgiften ska betalas terminsvis på eget initiativ: https://www.kela.fi/web/sv/sa-har-betalar-du-halsovardsavgiften-for-hogskolestuderande

Ge respons på sidan

• Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

Piano Top Loungessa
Campus, Samarbete, Studier, Universitetet Publicerat:

Studenterna bestämde: två gemensamma pianon anlände till campuset

Vinnaren av Aalto-universitetets studenternas inkluderande budget är gemensam piano.
Aalto universitetet, Squad studenter, maj-2023. Foto: Aleksi Poutanen

Ansökningstiden för priset Master's Award in Development Studies har nu öppnats

Ansökningstiden för priset Master's Award in Development Studies för år 2024 pågår fram till den 15 augusti 2024. Genom priset vill UniPID, universitetens nätverk för utvecklingssamarbete, och Föreningen för utvecklingsforskning FSDR ge erkännande för och belöna exceptionellt förtjänstfulla lärdomsprov på magisternivå vid UniPID:s medlemsuniversitet.
Student guide illustration, language and communications studies
Studier Publicerat:

Språk, kultur och kommunikation i augusti

Språkcentret erbjuder kurser i augusti.
Ryhmätilanne

Stöd för välbefinnande i studierna, sommar 2024

Hej student! Aalto erbjuder självstudiematerial och vägledning under sommaren. Också SHVS betjänar studerande under sommaren.