Marhusets verksamhet flyttas till Kandidatcentret

Marhuset stänger fredagen den 31 maj 2024. Alternativa självstudieutrymmen och IT-salar öppnas för studerande under sommaren i Y-flygeln på Otakaari 1.

Otakaari 1 kyltti Y-siipi

Kandidatcentrets (Otsvängen 1) Y-flygel, 4:e våningen, kommer att öppna nya självstudieutrymmen i juni. Under sommaren 2024 kommer även IT-salar att öppnas i samma lokal.

Det finns gott om självstudieutrymmen på andra platser på campus, till exempel på Kandidatcentrets bottenvåning, Väre och Harald Herlin-lärcentret.

Maarintalo (Strömkarlsvägen 5) stängs i slutet av maj 2024, och planer för annan användning görs för framtiden.

Student guide illustration, campus guide

Självstudielokaler för studerande

Lokaler för självstudier finns runtom på campus och genom att skaffa tillträdesrätt kan du använda dem när det passar dig.

Stöd för studierna

Ge respons på sidan

• Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

Aalto Space mockup ravintolatarjonnasta
Campus, Universitetet Publicerat:

Restaurangtjänster till Aalto Space - testa och vinn!

Testa om du kan hitta campusets restauranger i Aalto Space-appen och vinn sommarpriser.
Studerande på EIT Manufacturing-sommarkurs
Studier Publicerat:

Sök nu till sommarskolan i Artificial Intelligence-enabled Innovation & Entrepreneurship for Sustainable Manufacturing

Denna sommarskola som anordnas av EIT Manufacturing består av en onlinedel (8.-18.7.) och närvarodel vid University of Trento, Italien (22.7.-2.8.2024).
Studentguide nyhet, illustrering
Studier Publicerat:

Blivande magister – ge respons på studierna och var med och påverka!

Svara på enkäten för utexaminerade magistrar och påverka utvecklingen av studierna inom ditt område.
Tulevaisuuden uran pohtimisessa käytetään luovuutta.
Studier Publicerat:

Kurs i karriärdesign ger dig möjlighet att sakta ner och lära känna dig själv

Career Design Lab stöder studenternas övergång till arbetslivet. Nyckeln till en hållbar framtid i arbetslivet är ett fördomsfritt och kreativt förhållningssätt till karriärdesign.