Nya självstudieutrymmen har öppnats i Kandidatcentret

Nya självstudieutrymmen har öppnats på fjärde våningen i Y-vingen på Kandidatcentret. IT-utrustningen som är avsedd för studenternas användning har också uppdaterats.
Itseopiskelutila Y412
Självstudieutrymme Y412.

Nya självstudieutrymmen har öppnats på fjärde våningen i Y-vingen i Kandidatcentret (Otsvängen 1).Utrymmena varierar i storlek, allt från små arbetsrum för två personer till större rum med soffor och stora mötesbord. I Y-vingen finns också några stora IT-klasser.

I Y-vingen finns även ett kök som kan användas till exempel för att värma sin lunch.

Uppdateringar av IT-utrustningen i Kandidatcentret

IT-utrustningen i Kandidatcentret har också uppdaterats. I  student hubben på första våningen finns nu en iMac och totalt tre PC-datorer med 64 GB minne. I skrivrummet bredvid hubben finns en kopieringsmaskin och två datorer med A3-scanners för scanning och bildbehandling.

Tack vare IT-uppdateringarna finns det nu tre datorer med A3-scanners i rum U106 i Kandidatcentret. I korridoren utanför U106 finns även arbetsstationer med skärm, tangentbord och mus för studenternas egna bärbara datorer. Dessutom finns en iMac, sex PC-datorer och en kopieringsmaskin i rum U353.

Självstudielokaler för studerande

Lokaler för självstudier finns runtom på campus och genom att skaffa tillträdesrätt kan du använda dem när det passar dig.

Student guide illustration, campus guide

Ge respons på sidan

• Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

Maisteritason opinnäytteet näkyvät valvojan profiilissa
Forskning och konst, Studier Publicerat:

Integrering av lärdomsprov på magisternivå inleds i Aalto Universitets forskningsdatasystemet

Integrering av lärdomsprov på magisternivå i ACRIS synliggör övervakarnas och handledares insats
Opiskelijoita työskentelemässä Oppimiskeskuksen lukusalissa.
Forskning och konst, Studier Publicerat:

Harald Herlin -lärcentrets öppettider från den 19 augusti 2024

Möjligheterna för studerande och personal att använda lärcentrets lokaler och samlingar kommer att utökas.
Studentguide nyhet, illustrering
Studier Publicerat:

Kom ihåg att betala hälsovårdsavgiften för högskolestuderande till FPA

Studenter som är berättigade till tjänster från Studenternas hälsovårdsstiftelse (SHVS) måste betala hälsovårdsavgiften på eget initiativ.
Studentguide nyhet, illustrering
Studier Publicerat:

Kom ihåg att göra läsårsanmälan senast 30.8.2024

Läsårsanmälan för läsåret 2024–2025 upphör 30.8.2024.