Studentguide

Öva på dina språk med Unite! Language Tandems

Spanska, katalanska, tyska, italienska, franska, svenska, finska, portugisiska, polska eller engelska... Vill du förbättra din talförmåga på något av dessa språk? Med Unite! Language Tandem kan du nu göra det!
Image of two students speaking to each other in different languages. Text Language tandems and Unite! logo.

Språktandem ger dig möjlighet att öva på något av Unite! språken med en annan student från Unite! universitet. Det är ett utmärkt tillfälle för dig att utveckla din talförmåga i ett språk du vill bli bättre på, samtidigt som du träffar andra studenter och breddar ditt internationella nätverk!

Hur går det till?

Registrera dig på Language Tandems Metacampus senast den 24 oktober 2024. Använd din inloggning från Aalto-universitetet.

Du kommer att paras ihop med en Unite! student som matchar ditt språkintresse inom 15 dagar efter registreringsperioden. Observera att matchningen beror på deltagarnas utbud och efterfrågan. Unite! Language Tandems team kommer att försöka bilda så många tandems som möjligt.

Vad är Unite!?

Unite! är en allians mellan nio europeiska toppuniversitet, inklusive Aalto-universitetet, som ger dig många möjligheter att öka din internationella erfarenhet och vidareutveckla din internationella kompetens inom ramen för dina studier.

Läs mer om Unite! på webb: https://www.unite-university.eu/

Följa Unite! på Instagram, Twitter och LinkedIn

Ge respons på sidan

• Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

Aalto_University_Squad_students_May-2023_by_Aleksi_Poutanen_4754.jpg
Campus, Studier, Universitetet Publicerat:

HRT-kortet slutar fungera som passerkort på Otnäs campus

Från och med den 21 oktober 2024 kommer HRT-kortet inte längre att fungera som passerkort på Otnäs campus.
Group of students with the Alps in the background.
Studier Publicerat:

Aalto-universitetets studenter på U!Train-resa för att utforska hållbar mobilitet

Kursen var arrangerad av universitetsalliansen Unite! för att främja hållbar mobilitet.
Studentguide nyhet, illustrering
Studier Publicerat:

Nätundervisning, kontaktundervisning eller flerformsundervisning? Aalto provanvänder ett nytt sätt att kategorisera kurser i Sisu

I Sisu inleds provanvändningen av nya undervisningstyper som anger om kursen ges som nätundervisning eller kontaktundervisning. Provanvändningen gäller endast en del av kurserbjudandet.
Grupparställning

Stöd för välbefinnande i studierna, oktober 2024

Hej student! Aalto erbjuder självstudiematerial, vägledning och stöd för välbefinnande i studierna.