Studentguide

Pan-European Seal Professional Traineeship Program­me: ansökan börjar 1.1.2024.

Tillbringa praktikåret antingen vid EU:s byrå för industriell äganderätt (EUIPO) i Alicante eller vid EU:s byrå för patenträttigheter (EPO) i Munchen. Båda platserna erbjuder både utbildning och praktisk praktik samt låg lön.

Det går att söka till Pan-European Seal -praktiken när den studerande har avlagt kandidat- eller magisterexamen eller inlett forskarstudier. Det får inte ha gått mer än 2 år sedan utexamineringen.

EPO > Pan-European Seal Young Professionals Programme | Epo.org

EUIPO > EUIPO Academy Learning Portal: Pan-European Seal Programme (europa.eu)

Ansökan är i två steg. Skicka in ansökan jämte bilagor senast 15.2.2024 till [email protected]

Ge respons på sidan

• Publicerat:
  • Uppdaterad:
URL kopierat

Läs fler nyheter

Studentguide nyhet, illustrering
Studier Publicerat:

AaltoCHEM studerande, svara på utbytesenkäten och vinn priser! !

Berätta om dina tankar om studentutbyte genom att svara på enkäten. Bland de som svarat lottas även priser ut.
Aalto University Summer School 2020
Samarbete, Studier Publicerat:
Photo of three participants at the Unite! Student Fair wearing Unite! t-shirts.
Studentguide nyhet, illustrering
Studier Publicerat:

FPA ber 20 000 studerande lämna in en utredning om varför studierna inte har framskridit tillräckligt

FPA följer årligen upp att framgången i studierna varit tillräcklig, både när det gäller studerande på andra stadiet och högskolestuderande.