Podcast tar sig an elektroteknologernas vardag

I podcasten diskuterar elektroteknikstudenterna sina studier och teknologlivet vid Aalto-universitetet. Första avsnittet är ute nu!
Kolme opiskelijaa
Bild: Filmbutik.

Podcasten Sähköisku (Elstöten) erbjuder i synnerhet gymnasister värdefull information om studentlivet vid Aalto-universitetet och studierna i elektroteknik. En hurdan miljö är Aalto-universitetet för de studerande? Hur ser studierna i elektroteknik ut i praktiken? Och är livet som teknolog på riktigt så roligt som alla låter förstå? Podcasten svarar på de här frågorna och många andra.

I poddens första säsong hör vi Leevi Hormaluoma som studerar informationsteknologi, Venla Kaislo som studerar bioinformationsteknologi och Leevi Oikarinen som studerar elektronik och elektroteknik.

Du kan lyssna på podcasten i tjänsterna Spotify, Youtube och Apple Podcasts. Podcasten är på finska.

Kolme sähköteekkaria studiossa
Bild: Filmbutik.

Podcastens första avsnitt är nu ute. Följande avsnitt sänds 19.2, 26.2 och 4.3. Trevligt lyssnande!

Läs mer om programledarna på Sähköisku-webbsidan!

• Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

Kaksi opiskelijaa Aalto-yliopiston kampuksella.

Aalto-universitetet antog 2 027 nya studerande

Sammanlagt sökte 13 500 sökande till Aalto i vårens andra gemensamma ansökan
campus på hösten

Öppna universitetets höststudier 2024 har publicerats

Anmälan till höstens kurser startar tidigast i augusti.
Studentguide nyhet, illustrering
Studier Publicerat:

Blivande magister – ge respons på studierna och var med och påverka!

Svara på enkäten för utexaminerade magistrar och påverka utvecklingen av studierna inom ditt område.
Tulevaisuuden uran pohtimisessa käytetään luovuutta.
Studier Publicerat:

Kurs i karriärdesign ger dig möjlighet att sakta ner och lära känna dig själv

Career Design Lab stöder studenternas övergång till arbetslivet. Nyckeln till en hållbar framtid i arbetslivet är ett fördomsfritt och kreativt förhållningssätt till karriärdesign.