Podcast tar sig an elektroteknologernas vardag

I podcasten diskuterar elektroteknikstudenterna sina studier och teknologlivet vid Aalto-universitetet. Första avsnittet är ute nu!
Kolme opiskelijaa
Bild: Filmbutik.

Podcasten Sähköisku (Elstöten) erbjuder i synnerhet gymnasister värdefull information om studentlivet vid Aalto-universitetet och studierna i elektroteknik. En hurdan miljö är Aalto-universitetet för de studerande? Hur ser studierna i elektroteknik ut i praktiken? Och är livet som teknolog på riktigt så roligt som alla låter förstå? Podcasten svarar på de här frågorna och många andra.

I poddens första säsong hör vi Leevi Hormaluoma som studerar informationsteknologi, Venla Kaislo som studerar bioinformationsteknologi och Leevi Oikarinen som studerar elektronik och elektroteknik.

Du kan lyssna på podcasten i tjänsterna Spotify, Youtube och Apple Podcasts. Podcasten är på finska.

Kolme sähköteekkaria studiossa
Bild: Filmbutik.

Podcastens första avsnitt är nu ute. Följande avsnitt sänds 19.2, 26.2 och 4.3. Trevligt lyssnande!

Läs mer om programledarna på Sähköisku-webbsidan!

• Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

Aalto-wide sustainability minor logo
Studier Publicerat:

Nytt mångvetenskapligt biämne i hållbar utveckling startar vid Aalto i höst

Aalto erbjuder ett nytt biämne, Luonnonvarojen kestävä käyttö (Hållbar användning av naturresurser), som nu är redo att tilläggas i din studieplan!
Two students watching measurements from a computer
Studier Publicerat:

Programmet Health Technology Engineering ger färdigheter att utveckla innovativa tekniska lösningar på hälsorelaterade problem

Det nya magisterprogrammet kombinerar tekniskt kunnande och praktisk förståelse för hälsofrågor.
Course work for Smart Wearables
Studier Publicerat:

Smart Wearables-kurserna lär studerande ingenjörs- och designfärdigheter

I Smart Wearables-kursernas tvärvetenskapliga team skapas otroligt kreativa projekt där studerande inom olika discipliner får lära sig av varandra.
Kuva opiskelijoista juttelemassa

Tillbaka på banan / Back on track workshopserie 8.10. & 29.10.2024

Aaltos studiepsykologer och studievägledare organiserar en tvådelad workshopserie för studenter som återvänder till sina studier eller som har studerat mycket lite under det senaste året.