Rekryteringen av ny rektor inleds

Aalto-universitetets styrelse beslöt vid sitt möte 28.3.2017 att påbörja arbetet med rekryteringen av ny rektor.

Rekryteringen börjar i april med öppen ansökan. Ledande sakkunnige i internationell rekrytering inom högskolesektorn, Perret Laver, är samarbetspartner.

En rekryteringsgrupp kommer att utnämnas. Kommittén leds av styrelseordförande Anne Brunila och viceordförande Mikko Kosonen. Närmare information om rekryteringsprocessen ges i april.

Styrelsen fastställde vid sitt möte rektors avskedsansökan. Tuula Teeri flyttar över till Kungliga Ingenjörsvetenskapsakademien (IVA) i Sverige som vd. Tuula Teeri lämnar rektorsuppdraget vid Aalto-universitetet 31.10.2017. I enlighet med Aalto-universitetets instruktion sköts rektorsuppdraget under övergångsperioden av provost Ilkka Niemelä.

Mer information:

Anne Brunila
Styrelseordförande, Aalto-universitetet
tfn  0400 813 952

• Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

Kaksi opiskelijaa Aalto-yliopiston kampuksella.
Studier Publicerat:

Aalto-universitetet antog 2 027 nya studerande

Sammanlagt sökte 13 500 sökande till Aalto i vårens andra gemensamma ansökan
campus på hösten
Studier Publicerat:

Öppna universitetets höststudier 2024 har publicerats

Anmälan till höstens kurser startar tidigast i augusti.
Kaksi mieshenkilöä juhlapuvuissa kiltalippujen edessä
Pris och utmärkelser, Universitetet Publicerat:

68 doktorer och fem hedersdoktorer – se bilderna från doktorspromotionen vid de tekniska högskolorna

Doktorspromotionen vid de tekniska högskolorna för 2024 ordnades fredagen den 14 juni i Dipoli.
Aalto Space mockup ravintolatarjonnasta
Campus, Universitetet Publicerat:

Restaurangtjänster till Aalto Space - testa och vinn!

Testa om du kan hitta campusets restauranger i Aalto Space-appen och vinn sommarpriser.