Språk, kultur och kommunikation i period II

Du kan se hela utbudet i Sisu, men här är några rekommendationer.
Observera att din kursregistrering i Sisu endast kan accepteras när du lägger till en kurs i din ISP eller ändrar kursversionen! (Om du ändrar versionen efter att du redan har försökt anmäla dig till kursen uppdateras inte registreringen automatiskt och du måste registrera dig till kursen på nytt.)

English courses for Bachelor's students

LCA-1002 Expressing your Expertise 26.10.-12.12.2023

LCA-1003 Online English: Reading, Summarizing and Pitching 23.10-3.12.2023

A brand new C1-level English course for bachelor's students in period III

LC-1123 Industrial Communications - open to all bachelor's students from all schools

English courses for Master's students

Are you a master's student who has not done their bachelor's degree in Finland and need to fulfil your compulsory language requirement? Then this course is for you! Of course you are also welcome to join even if you have already fulfilled your compulsory language requirement and just want to improve your academic communication skills.

LCA-1020 Academic Communication for Master's students 23.10.-11.12.2023 (ARTS & BIZ)

Interkulturell kommunikation

LC-0610 Intercultural Communication 26.10-30.11.2023

This course is for all those who want to build up critical awareness and effective communication skills to become an ethical intercultural communicator working in a diverse workplace.

LC-0611 Teamwork and Leadership in the 21st Century 23.10.-13.12.2023

Are you interested in expanding your understanding of effective teamwork and leadership? “LC-0611 Teamwork and leadership in the 21st century” is designed for all levels of students who wish to gain a critical introduction to teamwork and leadership practices

Ryska

Kontaktundervisning eller online

LC-8522 Ryska 2

LC-8544 Ryska 4

LC-8581 Företagskommunikation på ryska, CEFR B1-B2

Spanska

LC-2310 Spanska 1

LC-2320 Spanska 2

LC-2330 Spanska 3

LC-2360 Spanska 6

Tyska

LC-6330 Tyska 3

Hej!

I andra perioden fortsätter studier i svenska för arbetslivets behov. Välj den studiemetod som passar dig bäst och lär dig att kommunicera muntligt och skriftligt på svenska. Vi ses på kurserna!

När du har finska som modersmål/skolbildningsspråk, får du börja med att göra ett nivåtest för att hitta den kurs och studiemetod som passar dig bäst.

Nivåtestet hittar du på MyCourses med sökordet "ruotsin lähtötasotesti + ENG, CHEM, ELEC, SCI, ARTS or BIZ" beroende på din studieinriktning.

En periods kurs, antalet poäng i nivåtestet 25+

Två perioders kurser, antalet poäng i nivåtestet 16–24. Två perioders kurser ordnas igen på våren i period III.

FLEX-grupper för studenter med inlärningssvårigheter, t.ex. dyslexi osv.

Kurser för alla Aalto-studerande

Ge respons på sidan

• Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

UniPID – kurskatalog för virtuella studier 2024-2025

UniPID och dess medlemsuniversitet erbjuder en studiehelhet i hållbar utveckling för studerande som vill inkludera globala utmaningar och hållbar utveckling i sin examen.
Studerande på EIT Manufacturing-sommarkurs
Studier Publicerat:

Sök nu till sommarskolan i Artificial Intelligence-enabled Innovation & Entrepreneurship for Sustainable Manufacturing

Denna sommarskola som anordnas av EIT Manufacturing består av en onlinedel (8.-18.7.) och närvarodel vid University of Trento, Italien (22.7.-2.8.2024).
Studentguide nyhet, illustrering
Studier Publicerat:

Blivande magister – ge respons på studierna och var med och påverka!

Svara på enkäten för utexaminerade magistrar och påverka utvecklingen av studierna inom ditt område.
Tulevaisuuden uran pohtimisessa käytetään luovuutta.
Studier Publicerat:

Kurs i karriärdesign ger dig möjlighet att sakta ner och lära känna dig själv

Career Design Lab stöder studenternas övergång till arbetslivet. Nyckeln till en hållbar framtid i arbetslivet är ett fördomsfritt och kreativt förhållningssätt till karriärdesign.