Uppdatering av universitetets språkliga riktlinjer - Din respons är välkommen!

Vad fungerar bra, vad borde vi ändra? Dela med dig av din åsikt och svara på enkäten senast den 3 mars.
Students walking outside the building of the School of Business. Photo by Unto Rautio

Aalto-universitetet reviderar sina språkliga riktlinjer. De nuvarande riktlinjerna är giltiga till slutet av 2023. Samtidigt kommer riktlinjerna för examens- och undervisningsspråk att förnyas och implementeras, vilket tas i beaktande i arbetet med undervisningsplanen för 2024–2026.

Vi samlar in respons från Aalto-gemenskapen för att stödja uppdatering – Vad fungerar bra och vad bör utvecklas.

Läs mer och svara på enkäten här (logga in):

Uppdatering av Aalto-universitetets språkliga riktlinjer 2023

Ge respons på sidan

• Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

UniPID – kurskatalog för virtuella studier 2024-2025

UniPID och dess medlemsuniversitet erbjuder en studiehelhet i hållbar utveckling för studerande som vill inkludera globala utmaningar och hållbar utveckling i sin examen.
Studerande på EIT Manufacturing-sommarkurs
Studier Publicerat:

Sök nu till sommarskolan i Artificial Intelligence-enabled Innovation & Entrepreneurship for Sustainable Manufacturing

Denna sommarskola som anordnas av EIT Manufacturing består av en onlinedel (8.-18.7.) och närvarodel vid University of Trento, Italien (22.7.-2.8.2024).
Studentguide nyhet, illustrering
Studier Publicerat:

Blivande magister – ge respons på studierna och var med och påverka!

Svara på enkäten för utexaminerade magistrar och påverka utvecklingen av studierna inom ditt område.
Tulevaisuuden uran pohtimisessa käytetään luovuutta.
Studier Publicerat:

Kurs i karriärdesign ger dig möjlighet att sakta ner och lära känna dig själv

Career Design Lab stöder studenternas övergång till arbetslivet. Nyckeln till en hållbar framtid i arbetslivet är ett fördomsfritt och kreativt förhållningssätt till karriärdesign.