Studentguide

Vicerektor Petri Suomalas hälsning till de nya studerandena

Vicerektor för undervisningen Petri Suomala hälsar de nya studerandena varmt välkomna till Aalto-universitetet och uppmuntrar dem att njuta av de kommande åren som en del av en mångvetenskaplig och mångsidig universitetsgemenskap. I sitt tal betonar han vikten av gemenskap och samarbete för att bygga en hållbar framtid, och Aaltos värden – mod, samarbete och ansvar – utgör en solid grund för detta.

Ge respons på sidan

• Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

Studier Publicerat:

Nätundervisning, kontaktundervisning eller flerformsundervisning? Aalto provanvänder ett nytt sätt att kategorisera kurser i Sisu

I Sisu inleds provanvändningen av nya undervisningstyper som anger om kursen ges som nätundervisning eller kontaktundervisning. Provanvändningen gäller endast en del av kurserbjudandet.
Grupparställning

Stöd för välbefinnande i studierna, oktober 2024

Hej student! Aalto erbjuder självstudiematerial, vägledning och stöd för välbefinnande i studierna.
Studier Publicerat:

Du kan nu lämna anonym respons om tillgänglighet i Sisu

Du kan nu lämna anonym respons om tillgänglighet i Sisu.
Studier Publicerat:

Ingångssidan för studerande förnyas i Sisu

Ingångssidan för studerande i Sisu har förnyats för att tjäna olika målgrupper och användarnas behov.