Workshop: Karriärplaneringsuppgifter med kreativt material

Funderar du på din framtid och karriär? Starting Point of Wellbeing förvandlas till en kreativ plats på tisdagar i maj! Välkommen att reflektera över din karriär och framtid ur olika synvinklar. Du får till exempel fundera på dina värderingar och kartlägga dina färdigheter.
pictures with creative material

PLATS: SPW (Y199c, Otsvängen 1)
DATUM: 9.5, 16.5, 23.5 & 30.5
TID: 14.00–16.00 (Du kan komma när som helst inom detta tidsintervall.)
ARRANGÖRER: Starting Point of Wellbeing och ambassadörerna för välbefinnande

Som stöd för reflektionen använder vi uppgifter i karriärplanering från MyCourses. Du får fritt använda olika typer av material för ditt kreativa skapande, såsom sy- och teckningstillbehör, papper och bilder. Du kan också ta med dig material som du kan använda själv eller dela med dig av.

Du kan arbeta ensam eller tillsammans med andra, och du behöver inte dela med dig av det du skapar. Det är tillåtet att prata, lära känna andra och ha roligt, men kom ihåg att ta hänsyn till andra och ge arbetsro.

Mer information: https://linktr.ee/creativecareerplanning

Välkommen! Vi ses på SPW.

Starting Point of Wellbeing

Starting Point of Wellbeing erbjuder stöd med låg tröskel i frågor som rör studerandes välbefinnande och studieförmåga. Vi erbjuder stöd och vägledning utan tidsbokning (på nätet eller på plats), kamratgrupper, webbmaterial och individuell vägledning med tidsbokning. Du har tillgång till stöd från Aaltos studie- och karriärpsykologer, studievägledare, Aalto-prästerna, en speciallärare och ett nätverk av etablerade aktörer som främjar studerandes välbefinnande. Välkommen – vi finns här för dig.

Logo av Starting Point of Wellbeing
  • Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

Kaksi opiskelijaa Aalto-yliopiston kampuksella.

Aalto-universitetet antog 2 027 nya studerande

Sammanlagt sökte 13 500 sökande till Aalto i vårens andra gemensamma ansökan
campus på hösten

Öppna universitetets höststudier 2024 har publicerats

Anmälan till höstens kurser startar tidigast i augusti.
Studentguide nyhet, illustrering
Studier Publicerat:

Blivande magister – ge respons på studierna och var med och påverka!

Svara på enkäten för utexaminerade magistrar och påverka utvecklingen av studierna inom ditt område.
Tulevaisuuden uran pohtimisessa käytetään luovuutta.
Studier Publicerat:

Kurs i karriärdesign ger dig möjlighet att sakta ner och lära känna dig själv

Career Design Lab stöder studenternas övergång till arbetslivet. Nyckeln till en hållbar framtid i arbetslivet är ett fördomsfritt och kreativt förhållningssätt till karriärdesign.