AllWell?-studentenkäten
AllWell?-studentenkäten skickas ut varje år till andra årets kandidatstuderande och första årets magisterstuderande.
Resultaten av AllWell?-enkäten kan användas som grund för det utvecklingsarbete som görs för att förbättra de studerandes välbefinnande vid Aalto-universitetet. Ett viktigt delområde som påverkar de studerandes välbefinnande är undervisningen. Genom AllWell?-enkäten får vi information som stöder planeringen och implementeringen av pedagogiska utvecklingsåtgärder. Undervisningens inverkan på de studerandes välbefinnande undersöks i enkäten genom frågor som gäller bland annat samordningen i undervisningen, hur intressanta studierna upplevs vara och respons från läraren. En sammanfattning av enkätresultaten skickas till ledarna för utbildningsprogrammen och till respektive högskolas ledning.
Se videon nedan för mer information!
Vad gäller undervisningsplanen och utvecklingen av undervisningen främjas de studerandes välbefinnande av följande faktorer:
Se videon: "Jaså, respons?"
Det pedagogiska utvecklingsarbete som har gjorts utgående från AllWell?-resultaten är en viktig del av utvecklingen av undervisningen vid Aalto.
I videon berättar anställda vid Aalto vilka utvecklingsåtgärder som har vidtagits inom deras utbildningsprogram utgående från enkätresultaten.
Ta kontakt: [email protected]
AllWell?-studentenkäten skickas ut varje år till andra årets kandidatstuderande och första årets magisterstuderande.
Are you looking to develop your skills as a teacher? Participate in Aalto's pedagogical training!
HowUTeach is a research based self-assessment tool created primarily for teachers. The purpose of HowUTeach is to increase teachers’ awareness of their teaching and thereby enhance individual self-reflection relating to work and wellbeing. HowUTeach is being piloted at Aalto during the academic year 2022-23.
Pedagogical wellbeing entails both teacher and student perspectives. These pages serve as a teachers' reference and study package for improving wellbeing in teaching and studies at Aalto.
In Aalto, feedback is collected from students during different phases of their studies. Hearing the voice of students is vital for the development of teaching and training as well as for quality assurance and for improving study-related services. Feedback is used on multiple levels in many ways and its utilisation is a special area of focus in Aalto. Student guilds and organisations are also interested in and benefit from feedback and surveys.