Studentguide

Theses & Tomatoes: Starta studierna med hjälp av Pomodoro

Kan du inte komma igång med studierna? Har du svårt att hitta rutiner? Känns det ensamt att studera? Vill du studera tillsammans med andra i samma situation? Kom med och studera med vägledning och få tips för effektivare arbete under Pomodoro-sessioner!
Student Guide, tapahtumakuva

Var snäll och se till att du har en lugn plats för att studera. Handledare till sessionen presenterar Pomodoro-tekniken och ger tips för att arbeta smidigare. Vänligen välj i förväg en studieuppgift som du vill arbeta med under Pomodoro-sessionen. Du deltar på distans, och du behöver inte ha kamera eller mikrofon på. Det krävs ingen separat anmälan till evenemangen.

Tiderna och Zoom-länkarna:

Pomodoro-tekniken främjar koncentrerat arbete: idén är att arbeta intensivt i 25 minuter och sedan ta en kort paus. Under pausen är det bra att försöka rensa tankarna från uppgiften, till exempel genom att sträcka på sig. Pomodoro-sessionerna arrangeras i samarbete med Aalto-universitetet, Helsingfors universitet, Tammerfors universitet och Tammerfors yrkeshögskola. För mer information: [email protected]

Ge respons på sidan

• Publicerat: