Studentguide

Nyheter

Aalto-universitetets studenter på U!Train-resa för att utforska hållbar mobilitet

Tre studenter från Aalto-universitetet deltog i U!Train Blended Intensive Programme, en kurs arrangerad av universitetsalliansen Unite! för att främja hållbar mobilitet.
Group of students with the Alps in the background.
Studenterna gjorde en dagsutflykt till bergspasset Col du Lautaret i Alperna.

Aalto-universitetet är en del av Unite!-alliansen, som består av nio framstående europeiska tekniska universitet. Unite! strävar efter att stärka studenternas internationalisering genom att erbjuda tvärvetenskapliga kurser inom teknik, språk och kultur. Unite! erbjuder även finansiering för att arrangera gemensamma fritidsaktiviteter för studenter.

Läs artikeln på den finska eller engelska sidan.

Ge respons på sidan

• Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

Aalto_University_Squad_students_May-2023_by_Aleksi_Poutanen_4754.jpg
Campus, Studier, Universitetet Publicerat:

HRT-kortet slutar fungera som passerkort på Otnäs campus

Från och med den 21 oktober 2024 kommer HRT-kortet inte längre att fungera som passerkort på Otnäs campus.
Studentguide nyhet, illustrering
Studier Publicerat:

Nätundervisning, kontaktundervisning eller flerformsundervisning? Aalto provanvänder ett nytt sätt att kategorisera kurser i Sisu

I Sisu inleds provanvändningen av nya undervisningstyper som anger om kursen ges som nätundervisning eller kontaktundervisning. Provanvändningen gäller endast en del av kurserbjudandet.
Grupparställning

Stöd för välbefinnande i studierna, oktober 2024

Hej student! Aalto erbjuder självstudiematerial, vägledning och stöd för välbefinnande i studierna.
Studentguide nyhet, illustrering
Studier Publicerat:

Du kan nu lämna anonym respons om tillgänglighet i Sisu

Du kan nu lämna anonym respons om tillgänglighet i Sisu.