Är du på väg att utexamineras? Svara på Kandidatresponsenkäten!

Kandidatresponsen är den viktigaste enkäten som påverkar kandidatstudierna. Genom att svara på enkäten påverkar du utvecklingen av utbildningsprogrammen och den grundfinansiering som Aalto får av staten. Det tar ungefär 15 minuter att svara på enkäten. Din respons är viktig.

Kandidatresponsen är universitetens riksomfattande elektroniska enkät för studentrespons. Syftet med enkäten är att samla information om studierna och undervisningen inom olika vetenskapsområden.

Dina svar har betydelse

Målet är att få en så exakt bild som möjligt av dina erfarenheter av och åsikter om studierna och undervisningen.

"De studerandes synpunkter utgör värdefull respons för både enskilda utbildningsprogram och hela universitetet. Baserat på resultat från kandidatresponsen har universitetet till exempel beaktat de studerandes egna möjligheter att påverka utvecklingen av undervisningen bland annat genom att bättre synliggöra studentrepresentationen i olika organ. I kandidatresponsen kommer det även fram god praxis för att främja känslan av gemenskap och för att stöda gemensamt lärande i utbildningsprogrammen. Vi strävar efter att dela dessa i olika undervisningsforum", säger Petri Suomala, vicerektor med ansvar för undervisningen.

Responsen du ger är en viktig del av utvärderingen och utvecklingen av utbildningsprogrammen.Genom att svara bidrar du till Aaltos responskultur och kan påverka utvecklingen av utbildningsprogrammen och kommande studerandes studieupplevelse.

Genom att svara påverkar du utvecklingen och finansieringen av utbildningen

När du ansöker om utexaminering i Sisu ombes du svara på Kandidatresponsen. I fortsättningen reserveras även tid på kandidatseminariet för att svara på Kandidatresponsen. Du kan också svara direkt på adressen www.kandipalaute.fi/sv.

Svarsprocenten och kvaliteten på responsen har avsevärd betydelse för grundfinansieringen som staten beviljar Aalto.

Du kan se tidigare resultat från Kandidatresponsen i utbildningsförvaltningens statistiktjänst Vipunen.

Läs mer om att ansöka om utexaminering: https://www.aalto.fi/sv/ansokningar-anvisningar-och-regler/ansok-om-utexaminering-i-sisu

Styrningen, finansieringen och olika avtal - OKM - Undervisnings- och kulturministeriet (okm.fi/sv)

Ge respons på sidan

• Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

UniPID – kurskatalog för virtuella studier 2024-2025

UniPID och dess medlemsuniversitet erbjuder en studiehelhet i hållbar utveckling för studerande som vill inkludera globala utmaningar och hållbar utveckling i sin examen.
Studerande på EIT Manufacturing-sommarkurs
Studier Publicerat:

Sök nu till sommarskolan i Artificial Intelligence-enabled Innovation & Entrepreneurship for Sustainable Manufacturing

Denna sommarskola som anordnas av EIT Manufacturing består av en onlinedel (8.-18.7.) och närvarodel vid University of Trento, Italien (22.7.-2.8.2024).
Studentguide nyhet, illustrering
Studier Publicerat:

Blivande magister – ge respons på studierna och var med och påverka!

Svara på enkäten för utexaminerade magistrar och påverka utvecklingen av studierna inom ditt område.
Tulevaisuuden uran pohtimisessa käytetään luovuutta.
Studier Publicerat:

Kurs i karriärdesign ger dig möjlighet att sakta ner och lära känna dig själv

Career Design Lab stöder studenternas övergång till arbetslivet. Nyckeln till en hållbar framtid i arbetslivet är ett fördomsfritt och kreativt förhållningssätt till karriärdesign.