Kom med och jobba som en campusguide – delta i skolningen 25.9.2024

Vill du bli en campusguide för gymnasiegrupper? Höstens campusguide-skolning ordnas på 25.9.2024 kl. 15-17 i Otnäs. Välkommen med att presentera vårt underbara campus åt ungdomar som är intresserade av Aalto!
Students in Aalto

Vill du bli en campusguide?

Aalto-universitetets utbildade guider ska resa runt i campus med elevgrupperna och visa dem de mest intressanta ställen på campuset samt berätta om sina studier och erfarenheter vid Aalto. Målet med rundturerna är att väcka besökarnas intresse för att studera i Aalto. Ersättningen för en rundtur är 40-50 euro per timme (per guide).

Höstens andra campusguide-skolning ordnas 25.9.2024 kl. 15-17 i Kandidatcentrumet (U147 U5, Otsvängen 1).

Anmäl dig till skolningen senast 22.9 genom att fylla i den här blanketten.

Skolningen genomförs av Aalto-universitetets team för studentrekrytering.

Våra campusguider borde kunna tillräckligt med finska eller svenska för att hålla rundturer på finska/svenska. För det mesta kommer grupperna som guidas vara finskspråkiga, men det kan också hända att det blir behov för att ordna rundturer på svenska. Campusguiderna kan vara kandidat- eller magisterstuderande och representera vilket utbildningsområde som helst i Aalto.

Skolningen börjar med att bekanta sig med allmänna praxis (c. 45-60 min) och fortsätter med att delta i en exempelrundtur på campus (c. 1 t). Skolningen ordnas på finska.

Ytterligare information fås från Aalto-universitetets team för studentrekrytering ([email protected]).

Ge respons på sidan

• Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

Student Guide illustration, news items

Aalto-universitetet går ur avtalet om flexibel studierätt (JOO) 1.1.2026

Nya bifall och beviljanden för JOO-studier inte längre ges efter 31.7.2025.
Studier, Universitetet Publicerat:

Vicerektor Petri Suomalas hälsning till de nya studerandena

Vicerektor Petri Suomala välkomnar nya studerande till Aaltogemenskapen.
Aalto University / Petri Suomala / Photo: Mikko Raskinen

Vicerektor Petri Suomalas hälsning till de studerande

Petri Suomala önskar dig ett mycket givande studieår.
Studier Publicerat:

Följande stipendier utlyses av lärandetjänsterna vid Högskolan för elektroteknik

Stipendier från den sammanlagda studiefonden 2024, Stipendier från Julius Tallbergs fond 2024, Stipendier från Kansallis-Osake-Pankkis fond 2024, Stipendier från Ernst Wirtzens fond 2024, Stipendier från Strömbergs fond 2024 och Nokia Bell Labs stipendier 2024.