Kurserna för våren 2025 vid Öppna universitetet har publicerats

Nu hittar du Öppna universitetets kurser för vårterminen i vår kursmeny. Anmälan till vårens kurser startar tidigast i december.
Studerande på biblioteket
Bild: Aalto-universitet / Tuomas Uusheimo

Öppna universitetets kursutbud våren 2025 har nu till största delen publicerats. Anmälan till vårens första kurser öppnas 9.12. och anmälan till senvårens kurser öppnas 27.1. och 17.3. När anmälan öppnas hittar du registreringslänken i kursbeskrivningen. Betalning av kursavgiften och registrering för kursen sker via länken.

Avgiften för nu publicerade vårkurser är max 15 euro per studiepoäng. Du kan alltid hitta kursavgifterna i kursbeskrivningen.

Bekanta dig med kursutbudet och läs mer:

Öppna universitetets kurser
Läs anvisningarna för anmälan

Frågor? Kontakt oss: [email protected]

Kuvaaja Unto Rautio
Aalto-universitetets öppna universitet
People walking in a summery park

Öppna universitetets kurser

Hitta ett sätt framåt för din framtid.

• Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

Aalto_University_Squad_students_May-2023_by_Aleksi_Poutanen_4754.jpg
Campus, Studier, Universitetet Publicerat:

HRT-kortet slutar fungera som passerkort på Otnäs campus 15.11.2024

Från och med den 15 november 2024 kommer HRT-kortet inte längre att fungera som passerkort på Otnäs campus.
Group of students with the Alps in the background.
Studier Publicerat:

Aalto-universitetets studenter på U!Train-resa för att utforska hållbar mobilitet

Kursen var arrangerad av universitetsalliansen Unite! för att främja hållbar mobilitet.
Students studying in a study room. Photo by Unto Rautio.
Studier, Universitetet Publicerat:

Principerna för tillgodoräknande av studier ändras från och med 1.1.2025

De nya ändringarna i principerna för tillgodoräknande tillämpas på ansökningar om tillgodoräknande som görs efter att de trätt i kraft.
Aalto-yliopiston kampus syksyllä
Studier Publicerat:

Aalto-universitetets utexaminerade känner sig väl förberedda för arbetslivet

Utexaminerade från Aalto-universitetet upplever att deras examen värdesätts på arbetsmarknaden. Enligt universitetets karriäruppföljning är de viktigaste färdigheterna som behövs i arbetslivet analytiskt och systematiskt tänkande, problemlösningsförmåga samt vilja att lära sig nytt och initiativförmåga.