Nyheter

Mindfulness skills - Enabling sustainable wellbeing - gruppen för studenten (Höst 2023) på engelska

Mindfulness - medveten närvaro är en metod som kan användas för att hantera bland annat stress, oro och smärta. Metoden går ut på att du fokuserar på nuet med hjälp av dina sinnen och din andning. Det går att träna upp sin förmåga till medveten närvaro.

Kom med i gruppen som leds av studiepsykologerna Sanni Saarimäki, Paula Sjöblom och Henna Niiva där tränar vi mindfulness.

Tid: Tisdag10.10., 17.10., 24.10., 31.10. och 7.11.2023 kl. 14:15-15:45
Plats: Otakaari 1, Y115
Språk: Engelska

Läs mer Mindfulness skills - Enabling sustainable wellbeing - workshop-series (Autumn 2023) for students | Aalto University

Picture with a person enjoying walk in nature

Anmälan via webropol, 12 studenter ryms med. https://link.webropol.com/s/mindfulness2023

Logo av Starting Point of Wellbeing

Starting Point of Wellbeing

Starting Point of Wellbeing erbjuder stöd med låg tröskel i frågor som rör studerandes välbefinnande och studieförmåga. Vi erbjuder stöd och vägledning utan tidsbokning (på nätet eller på plats), kamratgrupper, webbmaterial och individuell vägledning med tidsbokning. Du har tillgång till stöd från Aaltos studie- och karriärpsykologer, studievägledare, Aalto-prästerna, en speciallärare och ett nätverk av etablerade aktörer som främjar studerandes välbefinnande. Välkommen – vi finns här för dig.

Studera vid Aalto

Grupper, workshoppar och webbaserat material som stöder välbefinnandet och studieförmågan

På denna sida hittar du information om grupper, workshoppar och webbaserat material (MyCourses) som erbjuds till stöd för de studerandes välbefinnande. Grupperna och workshopparna ordnas på finska eller engelska.

Tjänster
Mindfulness Excercises

Benefits of Calmness: mindfulness and other calming practices for You

Mindfulness and other soothing practices can be useful tools for you!

Oasis of Radical Wellbeing

Ge respons på sidan

• Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

Studerande på EIT Manufacturing-sommarkurs
Studier Publicerat:

Sök nu till sommarskolan i Artificial Intelligence-enabled Innovation & Entrepreneurship for Sustainable Manufacturing

Denna sommarskola som anordnas av EIT Manufacturing består av en onlinedel (8.-18.7.) och närvarodel vid University of Trento, Italien (22.7.-2.8.2024).
Studentguide nyhet, illustrering
Studier Publicerat:

Blivande magister – ge respons på studierna och var med och påverka!

Svara på enkäten för utexaminerade magistrar och påverka utvecklingen av studierna inom ditt område.
Tulevaisuuden uran pohtimisessa käytetään luovuutta.
Studier Publicerat:

Kurs i karriärdesign ger dig möjlighet att sakta ner och lära känna dig själv

Career Design Lab stöder studenternas övergång till arbetslivet. Nyckeln till en hållbar framtid i arbetslivet är ett fördomsfritt och kreativt förhållningssätt till karriärdesign.
Piano Top Loungessa
Campus, Samarbete, Studier, Universitetet Publicerat:

Studenterna bestämde: två gemensamma pianon anlände till campuset

Vinnaren av Aalto-universitetets studenternas inkluderande budget är gemensam piano.