Nycklarna tilll ditt välbefinnande är i Aaltogether

Aaltogether Nycklar till ditt välbefinnande -serien innehåller vetenskapsbaserade artiklar, poddar, videor, utbildning och övningar för hela gemenskapen.

Vi ställs alla inför utmaningar ibland. Nycklarna till ditt välbefinnande - Keys to your wellbeing - är en serie som innehåller möjliga lösningar. De består av forskningsbaserade artiklar och övningar, kurser, föreläsningar, poddavsnitt, bloggar eller kortfilmer om ämnet.

Serien består av sex teman:

1. Att hantera känslor: Förståelse och hantering av känslor är avgörande färdigheter i teamarbete. Självmedkänsla hjälper till att bekämpa prokrastinering, rädsla och själv tvivel, vilka alla kan hindra prestation och emotionellt välbefinnande.
  2. Gruppflow: Att förstå begreppet gruppflow kan förbättra teamets effektivitet, tillfredsställelse och gemensamma prestationer.
  3. Tillsammans: Högkvalitativa anslutningar har betydande inverkan på personlig utveckling och känslan av tillhörighet i samhällen eller organisationer.
  4. Rörelse för en bättre hjärna: Även små mängder rörelse förbättra kognitiv hälsa.
  5. Den överraskande effekten av psykologisk trygghet: Psykologisk trygghet är nyckeln till att omfamna känslan av autenticitet och hjälper till att främja inkludering i organisationen.
  6. Innehållet syftar till att förbättra vår förståelse för välbefinnande genom att sprida forskningsbaserad information om hur vi bättre kan ta hand om oss själva t.om. varandra.

Nycklarna till dit välbefinnande är på finska och engelska och en mängd material översätts för närvarande till svenska.

Aaltogether är en gemensam insats som syftar till att bygga ett samhälle där alla hör hemma – ett Aalto där vi kan känna oss respekterade, stödda och värderade. Det är en plattform där du kan hitta information, råd och kurser som hjälper oss i och med vårt samhälle. Kom också ihåg att följa oss på Instagram (@aaltowellbeing).

• Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

Aalto_University_Squad_students_May-2023_by_Aleksi_Poutanen_4754.jpg
Campus, Studier, Universitetet Publicerat:

HRT-kortet slutar fungera som passerkort på Otnäs campus

Från och med den 21 oktober 2024 kommer HRT-kortet inte längre att fungera som passerkort på Otnäs campus.
Poikkeustilanne-kuvitus
Campus, Undantagssituationer, Universitetet Publicerat:

Förändringar under sommaren och hösten på Aalto-universitetets metrostation

Aalto-universitetets metrostations renoveringsarbete kommer att stänga ingångar under sommaren 2024.
Sekajätekasa Ämmässuon jätteenkäsittelylaitoksella.
Campus, Samarbete, Universitetet Publicerat:

Återvinningskampanj inleds på Otnäs campus

I början av oktober inleder vi en kampanj för återvinning av avfall på Otnäs campus. Målet är att öka återvinningsgraden och minska mängden blandat avfall.
Picture of the themes of this course
Studier Publicerat:

Mind & Study: skaffa kunskaper för välmående på en nätkurs med 3sp

Studiepsykologerna i Aalto har kombinerat sina kunskaper och erfarenheter och skapat en nätkurs som hanterar mångsidiga teman inom välmående.