Nyheter

Strejkerna i månadsskiftet januari/februari påverkar studierna och tjänsterna för de studerande

Strejkerna som pågår 31.1–2.2 och 6.2 kan påverka undervisningen beroende på lärare.

Undervisningen och tentamina ordnas normalt torsdagen den 1 februari om läraren inte meddelar annat. Fredagen den 2 februari ordnas undervisningen på distans eller som hybridundervisning på grund av strejken. Eventuella handlednings- och bedömningsmöten eller motsvarande kan ordnas flexibelt på distans eller campus enligt vad deltagarna kommer överens om.

Ett undervisningstillfälle som har ställts in på grund av strejk ersätts i första hand med distansundervisning eller med en inspelad föreläsning, om läraren anser att det är nödvändigt för att uppfylla lärandemålen för kursen.

Om tentamina eller mellanprov ställs in är målet att hitta en ny tid så nära den ursprungliga tiden som möjligt. Tentamen kan också flyttas till en redan fastslagen tidpunkt för omtentamen, om denna tidpunkt är rimlig i förhållande till det inställda tentamenstillfället och om det inte orsakar några större besvär för de studerande.

Grundläggande tjänster för studerande såsom lärcentret, Starting Point och Starting Point of Wellbeing har öppet normalt.

Studentrestaurangerna under strejken

Vi kompletterar denna nyhet vid behov.

Ge respons på sidan

• Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

UniPID – kurskatalog för virtuella studier 2024-2025

UniPID och dess medlemsuniversitet erbjuder en studiehelhet i hållbar utveckling för studerande som vill inkludera globala utmaningar och hållbar utveckling i sin examen.
Studerande på EIT Manufacturing-sommarkurs
Studier Publicerat:

Sök nu till sommarskolan i Artificial Intelligence-enabled Innovation & Entrepreneurship for Sustainable Manufacturing

Denna sommarskola som anordnas av EIT Manufacturing består av en onlinedel (8.-18.7.) och närvarodel vid University of Trento, Italien (22.7.-2.8.2024).
Studentguide nyhet, illustrering
Studier Publicerat:

Blivande magister – ge respons på studierna och var med och påverka!

Svara på enkäten för utexaminerade magistrar och påverka utvecklingen av studierna inom ditt område.
Tulevaisuuden uran pohtimisessa käytetään luovuutta.
Studier Publicerat:

Kurs i karriärdesign ger dig möjlighet att sakta ner och lära känna dig själv

Career Design Lab stöder studenternas övergång till arbetslivet. Nyckeln till en hållbar framtid i arbetslivet är ett fördomsfritt och kreativt förhållningssätt till karriärdesign.