Studentguide

Unite! onlinekurs: hur arbetar man i globala virtuella team?

Förmågan att kommunicera och arbeta effektivt och lämpligt tillsammans med människor från olika bakgrunder ses alltmer som en avgörande kärnkompetens för nyutexaminerade. Denna kurs kommer att ge dig relevant kunskap och kommunikativa färdigheter för att arbeta effektivt i globala virtuella team (GVT). Du kommer att arbeta i små grupper med studenter från olika Unite!-universitet för att genomföra kursarbetet. Detta ger dig spännande inlärningsmöjligheter att koppla kursmaterialet till autentiska erfarenheter av lagarbete.
Aalto University Summer School 2020
Unite! sommarskola

Viktiga ämnen

• Viktiga egenskaper hos globala virtuella team (GVTs).
  • Identifiering av vanliga kommunikationsutmaningar i GVT:s.
  • Effektiv användning av "metakommunikation (dvs. kommunikation om kommunikation)" och "social kommunikation" i globala virtuella team.
  • Effektiv användning av teknik i globala virtuella grupper.

När?

Den nätbaserade kursen hålls på tisdagar mellan den 22 oktober och 26 november 2024, kl. 10:15–12:30 EET.

Registrering för Aalto-studenter

Via SISU senast den 17 october 2024.

Vad är Unite!?

Som Aalto-student är du också Unite!-student. Unite! är en allians av nio ledande tekniska universitet. Den erbjuder mängder av möjligheter att utvecklas, bli mer internationell och knyta kontakter med andra studenter.

Unite! erbjuder internationella kurser inom teknik, tvärvetenskapliga ämnen, språk och kultur. Vi ger också finansiering för att skapa fritidsaktiviteter tillsammans med andra Unite!-studenter.

Gå med i Unite! för enkla vägar till internationella kurser och samarbete. Du kan göra dina studier mer internationella utan att ens behöva resa utomlands!

Unite!-universiteten inkluderar:

•     Graz University of Technology, Austria
  •     Kungliga Tekniska Högskolan, Sweden
  •     Universitat Politècnica de Catalunya, Spain
  •     Universidade de Lisboa, Portugal
  •     Technische Universität Darmstadt, Germany
  •     Politecnico di Torino, Italy
  •     Institute Polytechnique de Grenoble, France
  •     Wroclaw University of Science and Technology, Poland
  •     Aalto University, Finland

Learn more about Unite!

thesis presentations

Unite! Student Catalogue (extern länk)

Get to know the Unite! academic and non-academic offerings

Unite! logo

Unite! University Alliance

Aalto University is a member of Unite! alliance together with eight other European universities.

Collaboration

Ge respons på sidan

• Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

Studentguide nyhet, illustrering
Studier Publicerat:

AaltoCHEM studerande, svara på utbytesenkäten och vinn priser! !

Berätta om dina tankar om studentutbyte genom att svara på enkäten. Bland de som svarat lottas även priser ut.
Photo of three participants at the Unite! Student Fair wearing Unite! t-shirts.
Studentguide nyhet, illustrering
Studier Publicerat:

FPA ber 20 000 studerande lämna in en utredning om varför studierna inte har framskridit tillräckligt

FPA följer årligen upp att framgången i studierna varit tillräcklig, både när det gäller studerande på andra stadiet och högskolestuderande.
Sekajätekasa Ämmässuon jätteenkäsittelylaitoksella.
Campus, Samarbete, Universitetet Publicerat:

Återvinningskampanj inleds på Otnäs campus

I början av oktober inleder vi en kampanj för återvinning av avfall på Otnäs campus. Målet är att öka återvinningsgraden och minska mängden blandat avfall.