Utskriftstjänsterna förnyas

Det nya systemet för utskrifter Uniprint tas i bruk i oktober 2024. Vi övergår till ett system från en ny leverantör (Ricoh). Det nuvarande Canon-utskriftssystemet med tillhörande utrustning tas ur bruk.

I och med det nya utskriftssystemet Uniprint överförs stödtjänsterna för utskrifter till Unigrafia.

Säkra och mobila utskrifter är möjliga även i framtiden.

Det tidigare utskriftssystemet från Canon var i bruk i Aalto i åtta år, och nu byts leverantör till Ricoh efter en konkurrensutsättning.

Bytet av utrustning inleds i oktober. Vi informerar närmare om hur projektet framskrider när installationerna påbörjats och när de är färdiga. Som användare behöver du inte göra någonting i detta skede.

Efter bytet av utskriftstjänst kommer Unigrafia att ge heltäckande anvisningar för att använda  den nya tjänsten.

Att skriva ut i Aalto Universitetet

Du kan skriva ut dokument vid Aalto Universitet med ett personligt utskriftskort.

Tjänster
aalto it help en

IT Services

You can find up-to-date news, contact information, chat and instructions of frequently used IT services at IT-help hub: accounts, passwords, email, MFA, vpn, printing, teams, zoom, VDI and guidelines how to procure workstations and phones.

Ge respons på sidan

• Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

Picture of the themes of this course

Mind & Study: skaffa kunskaper för välmående på en nätkurs med 3sp

Studiepsykologerna i Aalto har kombinerat sina kunskaper och erfarenheter och skapat en nätkurs som hanterar mångsidiga teman inom välmående.
Studentguide nyhet, illustrering
Studier Publicerat:
Students working in team. Text Unite! Seed Fund Ideathon - Transforming ideas into impactful projects.
Samarbete, Studier Publicerat:

Delta i Unite! Seed Fund Ideathon i Österrike

Resa och boende täcks för antagna studenter. Ansök senast 6 oktober.
Studentguide nyhet, illustrering
Studier Publicerat:

Lär dig språk och kommunikationsfärdigheter på hösten – anmäl dig KiViTa-kurser nu!

Sista anmälningsdag är 30.9. Studera språk, skriv- och kommunikationsfärdigheter samt finska.