Nyheter

Utskriftstjänsterna förnyas: information om installation av utrustning och den nya utskriftstjänsten

Den nya utskriftstjänsten UniPrint som tillhandahålls i samarbete mellan Unigrafia, Ricoh och Aalto-universitetets IT-tjänster tas i bruk stegvis. Ibruktagandet och installationen av multifunktionsskrivarna inleds i oktober 2024 och beräknas bli färdigt senast i januari 2025.

Det gamla Canon-systemet och dess multifunktionsskrivare tas ur bruk på campus i samband med installationen av de nya apparaterna från Ricoh. Detta kan orsaka tillfälliga avbrott gällande enskilda multifunktionsskrivare.

De nya multifunktionsskrivarna för Uniprint utskriftstjänster installeras på campus i en fastighet i taget. Innan installationen inleds i en fastighet kommer Unigrafia att informera fastigheten i fråga om den mer detaljerade tidsplanen. Vi kommer också att ge mer information på aalto.fi om tidsplanen för installationerna när de inleds.

Hur fungerar den nya tjänsten?

Den nya utskriftstjänsten fungerar enligt samma princip som den nuvarande tjänsten. Du använder tjänsten genom att visa ditt personliga utskriftskort för läsaren i multifunktionsskrivaren, som medför att systemet öppnar en personlig och säker utskriftskö för dig som användare. Efter det kan du skriva ut dina utskrifter.

Den populära mobila utskriften kommer att vara i bruk även i fortsättningen.

Att skriva ut i Aalto Universitetet

Du kan skriva ut dokument vid Aalto Universitet med ett personligt utskriftskort.

Tjänster
aalto it help en

IT Services

You can find up-to-date news, contact information, chat and instructions of frequently used IT services at IT-help hub: accounts, passwords, email, MFA, vpn, printing, teams, zoom, VDI and guidelines how to procure workstations and phones.

Ge respons på sidan

• Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

Picture of the themes of this course

Mind & Study: skaffa kunskaper för välmående på en nätkurs med 3sp

Studiepsykologerna i Aalto har kombinerat sina kunskaper och erfarenheter och skapat en nätkurs som hanterar mångsidiga teman inom välmående.
Students working in team. Text Unite! Seed Fund Ideathon - Transforming ideas into impactful projects.
Samarbete, Studier Publicerat:

Delta i Unite! Seed Fund Ideathon i Österrike

Resa och boende täcks för antagna studenter. Ansök senast 6 oktober.
Studentguide nyhet, illustrering
Studier Publicerat:

Lär dig språk och kommunikationsfärdigheter på hösten – anmäl dig KiViTa-kurser nu!

Sista anmälningsdag är 30.9. Studera språk, skriv- och kommunikationsfärdigheter samt finska.
Student Guide illustration, news items
Studier Publicerat:

Ansökan om tilläggstid blir avgiftsbelagd

Handläggningsavgiften för ansökan gäller alla ansökningar som lämnas in 1.1.2025 eller senare.