Tulostuspalvelujen uudistus: tietoa laiteasennuksista ja uuden tulostuspalvelun toiminnasta

Unigrafian, Ricohin ja Aalto-yliopiston IT-palveluiden yhteistyössä tuottama uusi Uniprint-tulostuspalvelu otetaan käyttöön vaiheittain. Käyttöönotto ja monitoimilaitteiden asennukset alkavat lokakuussa 2024. Käyttöönotto asennuksineen valmistuu viimeistään tammikuussa 2025.

Vanha Canon-järjestelmä poistetaan käytöstä monitoimilaitteineen kampuksilta uusien Ricohin laitteiden asennusten yhteydessä. Tämä voi aiheuttaa tilapäisiä katkoja yksittäisten monitoimilaitteiden osalta.

Uniprint-tulostuspalvelun monitoimilaitteiden asennukset etenevät kampuksella kiinteistö kerrallaan. Ennen kunkin kiinteistön asennusten alkamista Unigrafia tiedottaa tarkemman aikataulun suoraan kiinteistölle. Tiedotamme lisää asennusaikataulusta asennusten alkaessa myös aalto.fi:ssä.

Miten uusi palvelu toimii?

Uusi tulostuspalvelu toimii samalla periaatteella kuin nykyinen palvelu. Palvelua käytetään näyttämällä henkilökohtainen tulostuskortti monitoimilaitteen lukijalle, jolloin järjestelmä avaa käyttäjälle henkilökohtaisen turvatulostusjonon. Tämän jälkeen voit vapauttaa jonoon lähettämäsi työt.

Myös suosittu mobiilitulostus on käytössä jatkossakin.

Tulostaminen Aalto-yliopistossa

Tulostaminen Aalto-yliopistossa onnistuu henkilökohtaisen tulostuskortin avulla.

Palvelut
itpalvelut

IT Help

IT-help-hubista löytyvät ajankohtaiset IT-uutiset, yhteystiedot, chat ja kysytyimpien IT-palveluiden käyttöohjeet: luvat, salasanat, sähköposti, MFA, vpn, tulostaminen, teams, zoom, VDI sekä ohjeet työasemien ja puhelinten hankintaan.

Anna palautetta sivusta

Picture of the themes of this course

Mind & Study - Hyvinvoivan opiskelijan työkalupakki (3op) toisessa jaksossa

Suosittu Mind & Study - Hyvinvoivan opiskelijan työkalupakki (3op) järjestään 2. jaksossa suomeksi ja englanniksi. Lisäksi tänä vuonna pienryhmäkeskustelut ovat mahdollisia myös ruotsiksi!
Students working in team. Text Unite! Seed Fund Ideathon - Transforming ideas into impactful projects.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:
Opiskelijan opas uutinen, kuvitus
Opinnot Julkaistu:

Opi kieliä ja viestintätaitoja syksyllä – ilmoittaudu KiViTa-kursseille nyt!

Hae viimeistään 30.9. Opiskele kieliä, kirjoitus- tai viestintätaitoja ja suomea.
Student Guide illustration, news items
Opinnot Julkaistu:

Lisäajan hakeminen opintoihin muuttuu maksulliseksi

Lisäaikahakemuksen käsittelymaksu koskee kaikkia 1.1.2025 tai sen jälkeen jätettyjä hakemuksia.