Studentguide

Nyheter

Utskriftstjänsterna förnyas: leverans av nya enheter börjar, gamla skrivare från Canon är fortfarande i bruk

Den nya utskriftstjänsten Uniprint som tillhandahålls i samarbete mellan Unigrafia, Ricoh och Aalto-universitetets IT-tjänster börjar levereras till campus den 1 oktober 2024. Utrustningen kommer att placeras på avsedda platser 1–31 oktober, dock kan de inte börja användas än. Installationen av utrustningen inleds den 4 november 2024 och beräknas bli färdigt senast i januari 2025.

För att garantera en smidig övergång för användarna kommer det gamla systemet från Canon att vara i bruk åtminstone till slutet av oktober medan de nya Ricoh-enheterna levereras. Du kan alltså använda de gamla skrivarna som vanligt.

De nya multifunktionsskrivarna för Uniprint utskriftstjänster levereras till en fastighet i taget på campus. Installationerna startar i Kandidatcentret (Otsvängen 1).

Innan utrustningen levereras till en fastighet kommer Unigrafia att informera fastigheten i fråga om den mer detaljerade tidsplanen. Vi informerar även på aalto.fi om tidsplanen för leveranserna och installationerna.

Vad ska jag göra som användare?

Under oktober kan du använda de gamla multifunktionsskrivarna precis som vanligt. Vi kommer till en början att ha det gamla systemet i bruk när leveranserna av utrustningen från Ricoh inleds.

Hur fungerar den nya tjänsten?

Den nya utskriftstjänsten fungerar enligt samma princip som den nuvarande tjänsten. Du använder tjänsten genom att visa ditt personliga utskriftskort för läsaren i multifunktionsskrivaren. Då öppnar systemet en personlig och säker utskriftskö för dig som användare. Efter det kan du skriva ut dina utskrifter.

Den populära mobila utskriften kommer att vara i bruk även i fortsättningen.

När får jag mer information om användningen av den nya tjänsten?

I och med det nya utskriftssystemet Uniprint överförs stödtjänsterna för utskrifter till Unigrafia.

Efter bytet av utskriftstjänsten kommer Unigrafia att ge utförliga anvisningar för att använda den nya tjänsten. Det kommer också att finnas anvisningar för hur du använder tjänsten vid varje multifunktionsskrivare.

Att skriva ut i Aalto Universitetet

Du kan skriva ut dokument vid Aalto Universitet med ett personligt utskriftskort.

Tjänster
aalto it help en

IT Services

You can find up-to-date news, contact information, chat and instructions of frequently used IT services at IT-help hub: accounts, passwords, email, MFA, vpn, printing, teams, zoom, VDI and guidelines how to procure workstations and phones.

Ge respons på sidan

• Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

Studentguide nyhet, illustrering
Studier Publicerat:

AaltoCHEM studerande, svara på utbytesenkäten och vinn priser! !

Berätta om dina tankar om studentutbyte genom att svara på enkäten. Bland de som svarat lottas även priser ut.
Aalto University Summer School 2020
Samarbete, Studier Publicerat:
Photo of three participants at the Unite! Student Fair wearing Unite! t-shirts.
Studentguide nyhet, illustrering
Studier Publicerat:

FPA ber 20 000 studerande lämna in en utredning om varför studierna inte har framskridit tillräckligt

FPA följer årligen upp att framgången i studierna varit tillräcklig, både när det gäller studerande på andra stadiet och högskolestuderande.