Opiskelijan opas

Tulostuspalvelujen uudistus: uusien laitteiden toimitukset alkavat, vanhat Canon-monitoimilaitteet käytössä vielä

Unigrafian, Ricohin ja Aalto-yliopiston IT-palveluiden yhteistyössä tuottaman uuden Uniprint-tulostuspalvelun toimitukset kampukselle alkavat 1.10.2024. Laitteet toimitetaan tuleville paikoilleen 1.-31.10. välillä, mutta niitä ei vielä asenneta käyttökuntoon. Asennukset alkavat 4.11.2024. Käyttöönotto asennuksineen valmistuu viimeistään tammikuussa 2025.

Taataksemme käyttäjille helpon siirtymän pidämme aluksi vanhan Canon-järjestelmän käytössä uusien Ricohin laitteiden toimitusten aikana ainakin lokakuun loppuun asti. Voit siis käyttää tuttua tulostintasi normaalisti.

Uniprint-tulostuspalvelun monitoimilaitteiden toimitukset etenevät kampuksella kiinteistö kerrallaan. Asennukset alkavat Otakaari 1 (Kandidaattikeskus) kiinteistöstä.

Ennen kunkin kiinteistön laitteiden toimitusten alkamista Unigrafia tiedottaa tarkemman aikataulun suoraan kiinteistölle. Tiedotamme lisää toimitus- ja asennusaikataulusta myös aalto.fi:ssä.

Mitä minun pitää käyttäjänä tehdä?

Voit lokakuun aikana käyttää vanhaa tuttua Canon-monitoimilaitetta kuten ennenkin. Pidämme Canon-järjestelmän käytössä aluksi Ricohin laitteiden toimitusten alkaessa.

Miten uusi palvelu toimii?

Uusi tulostuspalvelu toimii samalla periaatteella kuin nykyinen palvelu. Palvelua käytetään näyttämällä henkilökohtainen tulostuskortti monitoimilaitteen lukijalle, jolloin järjestelmä avaa käyttäjälle henkilökohtaisen turvatulostusjonon. Tämän jälkeen voit vapauttaa jonoon lähettämäsi työt.

Myös suosittu mobiilitulostus on käytössä jatkossakin.

Milloin saan lisää tietoa uuden palvelun käytöstä?

Uuden Uniprint-tulostusjärjestelmän myötä tulostinten tukipalvelut siirtyvät Unigrafialle.

Tulostuspalvelun vaihduttua Unigrafia tarjoaa aaltolaisille kattavan ohjeistuksen uuden palvelun käyttöön. Löydät ohjeet palvelun käyttöön myös kunkin monitoimilaitteen vierestä.

Tulostaminen Aalto-yliopistossa

Tulostaminen Aalto-yliopistossa onnistuu henkilökohtaisen tulostuskortin avulla.

Palvelut
itpalvelut

IT Help

IT-help-hubista löytyvät ajankohtaiset IT-uutiset, yhteystiedot, chat ja kysytyimpien IT-palveluiden käyttöohjeet: luvat, salasanat, sähköposti, MFA, vpn, tulostaminen, teams, zoom, VDI sekä ohjeet työasemien ja puhelinten hankintaan.

Anna palautetta sivusta

Opiskelijan opas uutinen, kuvitus
Opinnot Julkaistu:

AaltoCHEMin opiskelija, vastaa vaihtokyselyyn ja voita palkintoja!

Kerro ajatuksesi opiskelijavaihdosta vastaamalla kyselyyn. Vastanneiden kesken arvotaan myös palkintoja.
Aalto University Summer School 2020
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Unite!-verkkokurssi: Miten työskennellä globaaleissa virtuaalitiimeissä?

Saat tarvittavat tiedot ja viestintätaidot, jotta voit työskennellä tehokkaasti kansainvälisissä virtuaalitiimeissä. Ilmoittaudu viimeistään 17.10.2024.
Photo of three participants at the Unite! Student Fair wearing Unite! t-shirts.

Hae siemenrahoitusta opiskelijayhteistyöhön Unite!-yliopistojen välillä

Lähetä hakemuksesi 15. joulukuuta 2024 mennessä.
Opiskelijan opas uutinen, kuvitus
Opinnot Julkaistu:

Kela pyytää 20 000 opiskelijalta selvitystä siitä, miksi opinnot eivät ole edistyneet

Kela seuraa vuosittain sekä toisen asteen opiskelijoiden että korkeakouluopiskelijoiden opintojen riittävää edistymistä.