Vår strategi

Forskning och konst: Siktet inställt mot toppen

Vi skapar starka kompetenskluster inom forskningens fokusområden och för samman vårt mångsidiga kunnande.
Research equipment on a colorful background, image by Aleksi Poutanen

Vårt mål på lång sikt:

Att bedriva högklassig forskning och göra genombrott inom vetenskap, konst, teknik och ekonomi, samt i skärningspunkterna mellan dem.

Vårt nuvarande utvecklingsmål:

Vi skapar starka kompetenskluster och slår samman vårt mångsidiga kunnande.

Våra utvecklingsåtgärder:

Tvärgående infallsvinklarVi främjar nuvarande och kommande spetsområden inom forskning och konst.

Vi utvecklar och stöder de viktigaste fysiska och digitala infrastrukturerna.

Vi stöder samarbete som förstärker vårt inflytande i en värld som förändras.

Våra fokusområden inom forskning

Vår styrka är hög kvalitet och ett allt större genomslag inom våra fokusområden inom forskning, konst och utbildning, med en unik kombination av samverkande områden.

Sensual Mathematics Exhibition. Photo by Henri Vogt.

Forskning och konst

Vi skapar förutsättningar för innovationer, ekonomisk tillväxt, arbete och välbefinnande vid Aalto-universitetet.

Nyheter om vetenskap och konst

Forskning och konst Publicerat:

Boendets pris - ett finskt perspektiv

Gästföreläsning för jagvillhabostad.nu i samarbete med institutionen för urbana studier, Malmö universitet
Harald Herlin Learning Center
Forskning och konst Publicerat:

Nya öppettider testas i lärcentret från den 19 augusti 2024

Möjligheterna för studerande och personal att använda lärcentrets lokaler och samlingar kommer att utökas.
Maisteritason opinnäytteet näkyvät valvojan profiilissa
Forskning och konst, Studier Publicerat:

Integrering av lärdomsprov på magisternivå inleds i Aalto Universitets forskningsdatasystemet

Integrering av lärdomsprov på magisternivå i ACRIS synliggör övervakarnas och handledares insats
Opiskelijoita työskentelemässä Oppimiskeskuksen lukusalissa.
Forskning och konst, Studier Publicerat:

Harald Herlin -lärcentrets öppettider från den 19 augusti 2024

• Publicerat: