Arvioinneista ja palautekanavista saadun tiedon kytkeytyminen toiminnan kehittämiseen
Laadunhallinta on Aallossa yhteisöllistä toimintaa. Jatkuvan kehittämisen periaate (PDCA) on pyritty integroimaan kaikkeen toimintaan.
Selkeät palautekanavat varmistavat, että jokaisella aaltolaisella on riittävät mahdollisuudet vaikuttaa ja osallistua toiminnan kehittämiseen. Aalto myös viestii opiskelijoille, henkilökunnalle ja sidosryhmille heidän palautteensa perusteella toteutetuista parannuksista. Aallon laatukulttuuri edistää osallistumista, avointa keskustelua sekä toiminnan ja toiminnan jatkuvaa parantamista.
Alla oleva kuva esittää Aallon osallistavan lähestymistavan eri arviointien tekemiseen sekä miten niistä saatuja tietoja käsitellään, viestitään ja hyödynnetään kehitystoiminnassa.