Opiskelijan opas

Sisu-tuen yhteystiedot opiskelijalle

Toivomme, että Sisuun liittyvissä ongelmissa valitset yhteydenottokanavan sen mukaan, onko ongelma tekninen vai opintojen sisältöön liittyvä.

Opintoihin liittyvät ongelmat

Opintojen sisältöön liittyvissä asioissa ota aina yhteys oman koulutusohjelmasi oppimispalveluihin.Etsi luettelosta oma ohjelmasi ja klikkaa Yhteystiedot

Sisun tekniset ongelmat

Ota yhteyttä: [email protected]

Pyydämme, että kerrot yhteydenotossasi opiskelijanumerosi sekä yksilöivät tarvittavat tiedot ongelmaan liittyen. Tilanteesta riippuen näitä ovat esimerkiksi opintojakson koodi, sivuaineen koodi tai opetuksen toteutuksen ajankohta. Nämä tiedot auttavat meitä ratkaisemaan ongelmasi nopeammin.

Saavutettavuustuki

Otaniemen kampuksen opiskelijat

  1. Jos tulee saavutettavuuteen liittyviä käytön haasteita Sisun kanssa, ota ensin yhteyttä Starting Point-opiskelijapalveluun. Jos tiedät, että asiasi on aikaa vievä, toivomme että ilmoitat sähköpostitse osoitteeseen [email protected] etukäteen milloin tulet Starting Pointin palvelupisteelle.
  2. Starting Pointissa selvitetään, mistä on kyse ja yritetään ratkaista asiasi tarvittaessa Sisu-tiimin tuella tai tarjoudutaan mahdollisuuksien mukaan tekemään asia puolestasi (Sisun käyttötuki, esim. kurssi-ilmoittautuminen ja lomakkeiden täyttäminen).
  3. Jos on oletettavissa, että sinulla tulee olemaan useamman kerran opintojen aikana haasteita Sisun käytössä, otetaan yhteyttä myös oman koulusi henkilökohtaisten opintojärjestelyiden yhteyshenkilöön: https://www.aalto.fi/fi/palvelut/henkilokohtaisten-opintojarjestelyiden-yhteyshenkilot  
  4. Oman koulun yhteyshenkilön kanssa käytte läpi erilaiset tuen tarpeet sekä Sisun käytössä että muissa opiskeluun liittyvissä asioissa.
  5. Sisun käytön matalan kynnyksen tuesta sovitaan sinun, henkilökohtaisten opintojärjestelyjen yhteyshenkilön sekä Starting Pointin kanssa.

Mikkelin kampuksen opiskelijat

  1. Jos tulee käytön haasteita Sisun kanssa, ota yhteyttä Mari Syväojaan ([email protected]).
  2. Marin kanssa selvitetään, mistä on kyse ja yritetään ratkaista asiasi tarvittaessa Sisu-tiimin tuella. Mahdollisuuksien mukaan tarjotaan käyttötukea Sisuun tai tarjoudutaan tekemään asia puolestasi (esim. hops ja ilmoittautuminen).
  3. Jos on oletettavissa, että sinulla tulee olemaan useamman kerran opintojen aikana haasteita Sisun käytössä, käy Marin kanssa läpi erilaiset tuen tarpeet sekä Sisun käytössä että muissa opiskeluun liittyvissä asioissa. Sovi Marin kanssa Sisun käytön matalan kynnyksen tuesta.

Palaute Sisun saavutettavuudesta

Tällä lomakkeella (linkki aukeaa uuteen ikkunaan)voit antaa anonyymia palautetta Sisu-järjestelmän saavutettavuudesta. Huomioithan, että emme pysty vastaamaan anonyymiin saavutettavuuspalautteeseen, sillä emme kerää lomakkeella palautteen antajan yhteystietoja.

Jos haluat antaa Sisusta saavutettavuuspalautetta, johon toivot saavasi vastauksen, lähetä palautteesi sähköpostitse osoitteeseen [email protected]. Osoitteeseen [email protected] lähetetty palaute ei ole anonyymia.

Sisu instructions main page illustration

Sisu-ohjeiden etusivu

Opiskelijan Sisu-ohjeiden etusivu.

Hakemukset, ohjeet ja säännöt
Illustration with the text: Let's move forward with Sisu.

Sisu

Perustietoa Aallon opetuksen ja opiskelun ydintietojärjestelmästä.

Palvelut

Anna palautetta sivusta

  • Julkaistu:
  • Päivitetty: