Alumni Pauliina Martikainen: ”Global Management/CEMS-ohjelma antaa hyödyllisen, laajan näköalan liike-elämässä toimimiseen vastuullisesti”

Olin vaikuttunut CEMS-yhteisön monimuotoisuudesta ja monipuolisuudesta.
Kauppakorkeakoulun alumni Pauliina Martikainen (os. Mäki)

Olen Pauliina Martikainen, valmistunut ensimmäisestä Global Management -ohjelman sisäänottoryhmästä, joka aloitti maisteriopintonsa syksyllä 2017. Nykyään työskentelen sijoitusjohtajana Maki.vc-rahastossa, joka tekee sijoituksia alkuvaiheen lupaaviin teknologia- ja brändivetoisiin yrityksiin.

Mikä sai sinut valitsemaan Global Management- / CEMS-ohjelman?

Tein kandidaatintutkintoni valtiotieteellisessä tiedekunnassa Helsingin yliopistossa. Työskennellessäni opintojen ohella ymmärsin, että halusin paremman ymmärryksen liiketaloustieteen lainalaisuuksista ja talouden mikrotason asioista akateemisesta näkökulmasta. Global Management -ohjelma ja strategia siinä erikoistumisalueena vaikutti hyvältä vaihtoehdolta lähteä kohti tätä tavoitetta.

Mitä sellaisia taitoja opit, jotka ovat olleet sinulle erityisen arvokkaita?

Olin vaikuttunut CEMS-yhteisön monimuotoisuudesta ja kunnianhimoisuudesta – kaikki opiskelijat yhdessä satsasivat siihen, että opiskeluympäristöstä tuli yksi inklusiivisimmista, johon olen ikinä kuulunut. Toivon, että minä ja kaikki muutkin voimme viedä tämän mukanamme työpaikoille.

Mitä tulee käytännön taitoihin, niin minulle hyödyllisimpiä kursseja olivat M&A (Mergers and Acquisitions) ja Corporate Finance (yritysjärjestelyt) sekä julkisen esiintymistaidon kurssi. Niistä on ollut apua työssäni. Globaali näkemys, jonka hankkii opinnoissa, on tietysti myös hyödyksi – meidän yrityksellämme on globaali investointimandaatti ja tuntuu luonnolliselta olla yhteydessä yrittäjien ja muiden sijoittajien kanssa, joilla on eri kulttuuritaustoja. Monet sijoituskohteemme ovat Suomen ulkopuolella, ja odotankin innolla, että pääsen taas matkustamaan ja tapaamaan näitä yrittäjiä kasvokkain!

Miksi suosittelisit ohjelmaa potentiaalisille opiskelijoille?

GM/CEMS-ohjelma antaa hyödyllisen, laajan näköalan liike-elämässä toimimiseen vastuullisesti niin taloudellisesta kuin ympäristön näkökulmasta. Pidän myös CEMS-ohjelman vahvoja suhteita yritysmaailmaan erittäin arvokkaina, erityisesti kaltaisilleni opiskelijoille, jotka ovat kiinnostuneita melkein kaikesta ja yrittävät päättää, mitä tekisivät seuraavaksi.

Kuvassa näkyvät Kauppakorkeakoulun opiskelijat Liina Röyskö ja Kerttu Lammi koulun pääovien edustalla.
Opinnot Julkaistu:

Tekoälyn fiksua käyttöä opettava verkkokurssi lisäisi opiskelun tasa-arvoa

Tekoäly on tullut jäädäkseen ja sen osaava ja tehokas hyödyntäminen auttaisi sekä opinnoissa että työnhaussa, sanovat Kauppakorkeakoulun opiskelijat.
Två studentar på Aalto-universitetets campus

2 027 uutta opiskelijaa hyväksyttiin Aalto-yliopistoon

Kaiken kaikkiaan 13 500 haki opiskelupaikkaa Aallosta kevään 2024 toisessa yhteishaussa
Syksyinen kampusalue

Syksyn 2024 avoimen yliopiston kurssit on nyt julkaistu

Syksyn kurssien ilmoittautuminen alkaa aikaisintaan elokuussa.
Event poster with a young researcher looking down with lighst and code reflected around her.
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Unite! Research Week 14.-18.lokakuussa, Grenoble-Autrans

Verkostoitumistapahtuma tohtoriopiskelijoille Unite!-verkoston yliopistoista.